۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۷۷۹۵۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

حمله به سفره مردم آخرین تلاش استکبار است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نجات کشور از وابستگی‌ها و منطقی ساختن مصرف را نوعی بصیرت در مقطع کنونی خواند و گفت: حمله به سفره مردم، آخرین عربده استکبار است.
آیت الله نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان که به منظور تشریح برنامه‌های دهه نخست ماه محرم با هدف تبیین بصیرت عاشورایی انجام شد، عاشورا را محصول بصیرت دانست و اظهارداشت: نزدیکی قلوب مسلمین از آثار و برکات روزافزون تبیین و تشریح صحیح اهداف و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی، بصیرت عاشورایی را نیاز ضروری جامعه امروزی عنوان‌کرد و افزود: بصیرت عاشورایی بدین معناست که انسان عاشورایی به وظایف و تکالیف خود نسبت به دین اسلام، انقلاب و شهدا شناخت کافی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در برهه‌ای از زمان، بصیرت به معنای حضور در میدان جنگ و نبرد با دشمن، تکلیف بود اما در حال حاضر به دلیل اقتدار نظامی، کسی حتی به فکر حمله به کشور ایران اسلامی نیست، از این رو بصیرت به معنای حضور در میدان نبرد اقتصادی با استکبار و عناصری است که در داخل کشور به اقتصاد ضربه می‌زند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان این‌که امروز بصیرت به معنای ناامیدکردن دشمن است، اذعان‌داشت: هرکس در این زمینه بهترین موضع را بگیرد بیانگر آن است که از بصیرت بالاتری نسبت به دیگران برخوردار است.

وی در ادامه، منطقی کردن مصرف، رونق هرچه بیشتر دستگاه‌های تولیدی در تمام شئون و رهایی بخشیدن کشور از وابستگی‌ها را نوعی بصیرت در مقطع کنونی خواند و افزود: دشمن از راه اقتصادی به کشور ضربه می‌زند، البته حمله به سفره، آخرین عربده استکبار است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه بشر به همان دلیل که آب و غذا نیاز دارد، به بصیرت و آگاهی نیز نیازمند است، بصیرت را آشنایی به پاسخ‌ها و قبل از آن به شناخت شرایط زمان معنا کرد و افزود: تبلیغ دین امری ضروری است،  صلح امام حسن مجتبی(ع) و واقعه عاشورا نشانه بصیرت‌ اعلی بود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین تصریح‌کرد: با مرور تمامی تاریخ انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع) درمی‌یابیم که همه وقایع در بستر بصیرت شکل گرفته و همین بصیرت عامل مهم ماندگاری این قیام‌ها و نهضت‌ها است و درصورت نبود بصیرت، همه به فراموشی سپرده می‌شدند.

وی بیان‌ داشت: سیاست سالار شهیدان جزوه‌ای تالیف کرده که نشانه بصیرت است؛ امام حسین(ع) با بصیرت، اندیشه‌ها را تابناک و دشمنان را منکوب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اهداف قیام سید و سالار شهیدان گفت: جهان اسلام آن روز، تنها نیازمند بصیرت بود و امام حسین(ع) با قیام خود، درختی را که بنی‌امیه کاشته بودند تا قرن‌ها از ثمر آن استفاده کنند، در مدت زمان اندکی ریشه‌کن کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ابتدای این دیدار، برنامه‌های این اداره کل در ماه محرم که با عنوان بصیرت عاشورایی را تشریح کرد.

منبع: فارس

ارسال نظرات