۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۸۰۲
آیت الله کعبی:

امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است

آیت الله کعبی گفت: نهی از منکر تکلیفی است که نتیجه باید در آن محقق شود و تا حصول نتیجه نیز باید ادامه یابد؛ زیرا امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه یکی از عناصر اصلی نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: نهی از منکر تکلیفی است که نتیجه باید در آن محقق شود و تا حصول نتیجه نیز باید ادامه یابد؛ زیرا امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تا زمان عدم تحقق معروف و از بین رفتن منکر از بین نرود همه افراد جامعه مسئول به نهی از منکر هستند، تصریح کرد: تبعیض، بی عدالتی، گرانی، بیکاری، تحریک قومیتی همه منکر هستند و باید با بهره مندی از دانش و تخصص مدیران انقلابی و جهادی نیاز های مبرم جامعه را حل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ریشه اصلی معضلات در مسائل اقتصادی است که بر اثر سوء مدیریت اقتصادی ایجاد شد.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر می تواند در پیشگیری از وقوع جرم مفید و موثر واقع شود، عنوان داشت: شورای امر به معروف دستگاه ها باید با تکریم ارباب رجوع، مردم داری، حسن خلق، نقد پذیری و کار جهادی عامل به معروف باشد.

وی در پایان سفارش کرد که همه باید از خود، خانواده، محله، روستا، مدرسه، دانشگاه، شهر، استان و کشور خود امر به معروف را شروع و گسترش دهیم./۹۴۵۶/د103/ب1

ارسال نظرات