۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۷۴۹
سردار یزدی:

مسؤولان به نقدها نگاه حزبی و جناحی نداشته باشند

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با بیان این که مسؤولان نباید به نقدها نگاه حزبی و جناحی داشته باشند، گفت: مسؤولان باید توجه کنند که انتقادها برای حل مشکلات و اصلاح امور است و به نقدهای دلسوزانه توجه کنند.
سردار یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی دانست و اظهار داشت: امر به معروف برای مسؤولان واجب است و مردم باید مسؤولان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با اشاره به سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه نسبت به نقد منصفانه تأکید دارند و مردم را توصیه به امر به معروف می کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران با بیان این که همه وظیفه ای متقابل در زمینه امر به معروف دارند، گفت: در این زمینه هم مردم و هم مسؤولان باید یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با اشاره به این که تنها حجاب موضوع امر به معروف نیست، افزود: امروز مشکلات فراوانی از جمله مشکلات اقتصادی همچون احتکار کالا و گران فروشی به وجود آمده که باید در این زمینه هم امر به معروف و نهی از منکر کرد.

سردار یزدی با تأکید بر این که امروز مردم باید مسؤولان را به خدمت کردن امر کنند، ابراز کرد: تبلیغ برای خرید کالای ایرانی امر به معروف و نخریدن کالای خارجی نهی از منکر است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) بر ضرورت بازگشت به اخلاق بسیجی در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: در جبهه های جنگ رزمندگان اسلام ابتدا خودشان را امر به معروف و نهی از منکر می کردند و بعد به دیگران توصیه می کردند.

وی ادامه داد: در جبهه ها روحیه نقد پذیری بسیار بالا بود و یکی از ویژگی های مثبتی که رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی داشتند توجه به بیت المال و استفاده نکردن از آن بود؛ این مسأله امروز باید در میان مسؤولان ما به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

سردار یزدی الگوگیری از شهدا را وظیفه مسؤولان در امر کشور داری ذکر کرد و گفت: اگر کشور با آموزه های دینی و سیره شهدا اداره شود مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

وی با بیان این که مسؤولان نباید به نقدها نگاه حزبی و جناحی داشته باشند، ابراز کرد: مسؤولان باید توجه کنند که انتقادها برای حل مشکلات و اصلاح امور است و به نقدهای دلسوزانه توجه کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) افزود: ما هر زمان راه شهدا را رفته ایم به موفقیت رسیده اما هر زمان که از راه و روش آنها فاصله گرفته ایم قطعا شکست خورده و کارها بی نتیجه مانده است./927/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات