۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۷۷۶۶۳

برنامه‌های جامعه‌المرتضی در ایام محرم برای توریست‌ها

مراسم‌های مذهبی سؤالات مختلفی برای توریست‌ها ایجاد کرده و پاسخ‌گویی صحیح به این سؤالات باعث آشنایی توریست با آیین‌های مذهبی و رضایت‌مندی آنها از سفر به ایران شده است.
بروشورهای مذهبی

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در ایام محرم و عزاداری‌های امت اسلامی در رثای سالار شهیدان، به منظور معرفی ماه محرم، آداب و آیین‌های عاشورایی به گردشگران وتوریست‌های خارجی می‌توان ماه محرم را به عنوان ظرفیت بزرگ معرفتی کشتی نجات حضرت اباعبدالله(ع) وفرهنگ عاشورایی به گردشگران خارجی معرفی کرد تا در صورت مدیریت صحیح و انتقال زیبایی‌های آن به مخاطبان، اسباب رشد صنعت توریسم در کشور مهیا شود.

با توجه به این‌که مراسم‌های مذهبی سؤالات مختلفی برای توریست‌ها ایجاد می کند، پاسخ‌گویی صحیح به این سؤالات باعث آشنایی توریست با آیین‌های مذهبی و رضایت‌مندی وی از سفر به ایران شده و در مقابل عدم پاسخ‌گویی نیز می‌تواند باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به این آیین‌های مذهبی شود.

به همین جهت، مرکز جامعه المرتضی(ع) در شهرهای تهران و قم آماده پذیرایی از توریست‌ها و برگزاری نشست های علمی و مذهبی و بازدید از هیأت‌های مذهبی بوده و در شهر شیراز نیز علاوه بر موارد مذکور، برنامه‌های دیگری در رابطه با محرم تدارک دیده شده است، از این رو اعلام حضور گروه‌ها برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها، ضروری می‌باشد.

مرکز جامعه المرتضی(ع) با همکاری پویش ملی گردشگری ایران، بروشورهای بیست گانه و تابلو‌‌های نمایشگاهی با موضوع محرم و به زبان انگلیسی تهیه کرده است تا در اختیار توریست‌ها قرار گیرد، چراکه معرفی هیأت‌های مذهبی به توریست‌ها و برنامه‌های مذهبی استان‌ها وشهرستان‌ها می‌تواند زمینه آشنایی بیشتر آنها را با فرهنگ عاشورایی و گردشگری مذهبی ایران فراهم کند.

عناوین بروشور‌ها در موضوعات معرفی امام حسین(ع)، احادیث و جملات ناب حضرت، امام حسین(ع) در کلام دانشمندان غربی، علل شکل گیری قیام حضرت، معرفی حکومت وقت، برخی ویژگی های کوفیان، علی اکبر، عباس و قاسم (علیهم السلام) و فلسفه عزاداری است.

همچنین نظر بزرگان اهل تسنن، تاریخچه اربعین، معرفی جنبه های مراسم اربعین، معرفی امام سجاد(ع)، معرفی حضرت زینب‌ و رقیه(س)، معرفی حضرت علی اصغر(ع)، معرفی چند تن از اصحاب حضرت، نتیجه قیام و خلاصه ای از سرنوشت امام حسین(ع) بخش دیگری از عناوین بروشورها را شامل می‌شود.

عناوین تابلوها نیز معرفی امام حسین(ع) و اربعین، مسیح و امام، نقد اندیشه، تبعیض نژادی، مردم کوفه، اسیران قهرمان، حضرت علی اصغر(ع)، وهب نصرانی و منجی می‌باشد.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره های ۰۹۱۱۲۷۱۲۱۷۰ و ۰۹۱۳۱۶۱۷۲۴۴ تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است، این پیام در کانال‌های گردشگری با هماهنگی پویش ملی گردشگری منتشر شده است تا اسباب توزیع بهتر بروشورها و تابلوها در تمام اماکن توریستی مهیا شود./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات