۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۷۷۵۰۷

آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی درگذشت

آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان، صاحب کرسی درس خارج فقه و از علمای سرشناس کشور، ‏بامداد چهارشنبه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت‎.‎
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی مدرس خارج فقه حوزه علمیه شاهرود و از علمای به نام کشور در فقه و کلام، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۹۷ مصادف با دوم محرم ۱۴۴۰ براثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله اشرفی ۸۵ ساله بود و ۴۴ سال امامت جماعت مسجد جوادالائمه شاهرود را نیز بر عهده داشت.

وی فرزند مرحوم حضرت آیت‌الله‌ حاج‌آقا بزرگ اشرفی شاهرودی و از شاگردان مبرز حضرت آیت‌الله‌ خویی، حضرت آیت‌الله‌ امام خمینی، آیت‌الله‌ سید محمود شاهرودی،  آیت‌الله‌  سید هادی میلانی و  آیت‌الله آقا شیخ حسین حلی و … در نجف اشرف بود.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی که در دوران انقلاب اسلامی نیز در صف مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی قرارگرفته و همراهی بزرگانی مانند حسینی، دانش‌پژوه، توحیدی و ... را در کارنامه داشت، دارای اجازه اجتهاد از علمای بزرگی چون آیت‌الله‌ سید حسن موسوی بجنوردی و آیت‌الله‌ سید عبدالعلی سبزواری و حضرت آیت‌الله‌ سیستانی و ... بود.

وی سال‌ها به تدریس و ترویج علوم و فقه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اشتغال داشت و طلاب و علمای فراوانی را پرورش و تقدیم جهان اسلام کرد.

آیت‌الله شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی برادر وی و از علمای بزرگ و استاد خارج فقه در مشهد مقدس و فرزند ارشد وی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیخ محمد اشرفی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم هستند./977/د103/ب1

ارسال نظرات