۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۴۵۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

برنامه سخنرانی آیت الله شفیعی در محرم، انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باوی، برگزاری کارگاه یک روزه داستان نویسی در شوشتر و موفقیت دانشجویان دانشگاه شهید چمران در جشنواره قرآن و عترت چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سلسله سخنرانی های آیت‌ الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ماه محرم از شب گذشته، در مسجد آیت‌ الله شفیعی اهواز آغاز شد.

این جلسات پس از نماز مغرب و عشاء به مدت 60 شب در ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد.

انتصاب سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باوی

محمد جوروند مدیر کل این اداره، جابر غلامی را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باوی منصوب کرد.

در حکم انتصاب جابر غلامی آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جناب‌عالی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، به موجب این حکم، شما را به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باوی منصوب می ‌نمایم.

امید است با استعانت از خداوند منان و بهره‌گیری از توان و تجارب مجموعه‌ همکاران ارجمند و اهالی فرهنگ و هنر در جهت رشد فضایل اخلاقی، شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی موفق و موید باشید.

برگزاری کارگاه یک روزه داستان نویسی در شوشتر

کارگاه یک روزه داستان نویسی با حضور استاد عبد الصاحب رومزی پور در فرهنگ سرای اندیشه شوشتر برگزار گردید.

علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تقویت بنیه علمی و مبانی تئوری و فنی داستان ‌نویسی اعضای انجمن ادبی، داستان نویسی شهرستان و همچنین آشنایی این هنرمندان با آخرین روشهای داستان ‌نویسی اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر از مسئول انجمن داستان‌نویسان شهرستان شوشتر بیان کرد : امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده در جهت برگزاری کلاس‌ های مذکور و حضور اساتید نام آشنای کشور برای انتقال تجارب ارزشمند نویسندگی، فرصت شکوفایی جوانان اهل قلم شهرستان را فراهم کنیم.

گفتنی است، در پایان برای اعضای شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی گواهی پایان دوره صادر گردید.

موفقیت دانشجویان دانشگاه شهید چمران در جشنواره قرآن و عترت

آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان کشور 18 شهریورماه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار ‌و نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

در این مرحله از مسابقات، 14 دانشجو از دانشگاه شهید چمران اهواز در رشته‌ های حفظ کل و جزء، قرائت ترتیل، آشنایی با سیره‌ معصومین، تلاوت تحقیق، آشنایی با صحیفه‌ سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با احادیث اهل بیت با دیگر شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌ های سراسر کشور به رقابت پرداختند.

در این دوره از جشنواره، فائزه جلالی در رشته‌ حفظ 10 جزء و سوسن عبیداوی در رشته‌ حفظ 5 جزء از دانشگاه شهید چمران اهواز، به ترتیب رتبه‌ های دوم و سوم را کسب کردند. همچنین در رشته‌ قرائت ترتیل لیلا دورقی احمدی مقام دوم را در این مرحله از مسابقات از آن خود کرد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات