۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۷۷۰۷۴
حجت الاسلام نصیرایی خبر داد؛

کمبود اعتبار مانع جذب طلبه در حوزه علمیه خراسان جنوبی| فعالیت مدرسه تخصصی تبلیغ در قاین

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: به علت کمبود اعتبار و نبود ظرفیت لازم در مدارس و عدم وجود زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و خوابگاهی و نبود اساتید نمی‌توانیم بسیاری از طلبه‌ها را جذب کنیم.
نصیرایی

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: سال تحصیلی جدید حوزه‌ علمیه استان از نیمه شهریورماه جاری آغاز شده است.

وی گفت: بیش از 2 هزار متقاضی ورود به حوزه علمیه استان در سال جاری بودند که از این تعداد حدود 350 طلبه خواهر و برادر در سطح حوزه‌های علمیه استان پذیرش شدند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: برخی از طلبه‌ها به دلایل مختلف جذب و تایید نشدند و برخی دیگر نیز به علت کمبود اعتبار و نبود ظرفیت لازم در مدارس و عدم وجود زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و خوابگاهی و نبود اساتید نمی‌توانیم جذب کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: اگر پروژه‌های نیمه کاره حوزه علمیه استان و منابع علمی تکمیل شود می‌توانیم بیش از دو برابر طلبه را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه تخصصی تبلیغ امسال در قاین فعال می‌شود، ادامه داد: در سال جاری در مدارس علمیه خواهران استان رشته تبلیغ افزوده می‌شود اما برگزاری این دوره بستگی به تامین اساتید دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه با تامین اساتید دوره تخصصی تبلیغ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین مجوز فعالیت دو یا سه مدرسه علمیه جدید در شهرستان‌های قاینات، طبس و خوسف اخذ شده است.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه اساتیدی در سطوح عالی به حوزه علمیه استان در سال جاری افزوده می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 مدرسه علمیه خواهران و برادران در سطح استان فعال هستند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات