۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۰۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

محتکران و اخلالگران اقتصادی نیروهای ویژه دشمن هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر برخورد شدید با محتکران و اخلال‌گران اقتصادی، گفت: محتکران و اخلال گران اقتصادی نیروهای ویژه دشمن هستند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به احتکار اقلام موردنیاز مردم توسط عده‌ای محتکر فرصت‌طلب، اظهار داشت: محتکران و اخلال گران اقتصادی در راستای اهداف دشمنان عمل می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز جنگ اقتصادی به رهبری استکبار بر کشور حاکم است عده‌ای از این فرصت استفاده کرده و اقلام موردنیاز مردم را احتکار می‌کنند تا در فرصت دیگری با نرخ بالاتری به مردم بفروشند و به این طریق در صف نیروهای دشمن قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در طول این چهل سال که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد دشمنان اسلام تلاش کردند با انواع توطئه‌ها و تهدیدها حقانیت انقلاب اسلامی را زیر سؤال برده و آن را تضعیف کنند که هر بار باتدبیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم همیشه درصحنه اهداف آن‌ها نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: این بار دشمنان اسلام با هدف قرار دادن اقتصاد مردم و ایجاد جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند تا مقاومت مردم را در هم شکنند و در داخل هم عده‌ای با کارشکنی در عمل به اقتصاد مقاومتی و احتکار به‌عنوان سربازان دشمنان آن‌ها را دررسیدن به اهداف استکباری یاری می‌رسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه عبور از این جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات حساب‌شده‌ای انجام می‌گرفت که متأسفانه برخی از مسؤولان داخلی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب آن‌گونه که باید عمل نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غریزه‌ای مهم در وجود انسان به نام غریزه شهوت، اظهار داشت: اسلام مکتب معتدل و میانه‌رویی است و در مورد غریزه سرکش شهوت هم راه اعتدال و میانه‌روی را پیشنهاد می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: ازنظر اسلام باید غریزه شهوت را با ازدواج صحیح و عقلانی مدیریت کرد؛ چراکه با ازدواج هم غریزه شهوت کنترل می‌شود و هم فرزندان صالح و سالم پا به جامعه می‌گذارند و به این طریق راه صحیح زندگی ادامه‌دار می‌شود.

وی افزود: باید از طریق ازدواج شهوت را مدیریت کرد و اجازه نداد شهوت از طریق غیر شرع که راه پلیدی و گناه است کنترل شود؛ چراکه با ازدواج به‌عنوان بهترین راهکار دینی بیشتر مشکلات غریزی که مربوط به شهوت انسان می‌شود برطرف شده و جامعه راه صحیح و روال طبیعی خود را در پیش می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروزه دشمنان با استفاده از شبکه‌های شیطانی خود و معرفی الگوهای مستهجن در این شبکه‌ها به دنبال شبهه آفرینی و شهوت گستری در جامعه اسلامی هستند تا به این طریق نسل جوان جامعه را به انحراف و فساد کشیده و جامعه اسلامی را از درون تخریب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مکتب امام حسین (ع) را راه نجات و آزادی مردم به‌ویژه نسل جوان برشمرد و گفت: امروز باید با معرفی سیره و روش امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) راه را به فرزندان خود نشان داده و با بصیرت افزایی به آن‌ها کمک کنیم تا راه را از بیراهه تشخیص داده و در دام این شیاطین نیفتند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات