۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۷۶۳۷۰

پیام شدیداللحن الازهر به رژیم صهیونیستی

مرکز اسلامی الازهر در پیامی، سرکوب اعتراضات شهروندان فلسطینی ساکن در منطقه جبل الریسان واقع در غرب شهر «رام الله» از سوی نظامیان صهیونیست را به شدت محکوم کرد.
الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، روسیا الیوم در خبری اعلام کرد که الازهر مصر ضمن محکوم کردن سرکوب اعتراضات شهروندان فلسطینی در منطقه جبل الریسان از سوی نظامیان صهیونیست، این گونه اقدامات را نقض فاحش قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی توصیف کرد.

الازهر با تاکید بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین و مقاومت فلسطینیان برای آزادسازی سرزمین و مقدسات خود، تصریح کرد: جامعه بین‌الملل و نهادهای وابسته به آن باید به وظایف قانونی و اخلاقی خود برای توقف شهرک‌سازی و مصادره زمین‌هایی که راه‎های ارتباطی کرانه باختری را قطع کرده و ثروت‎های آن را به غارت می‎برد، عمل کنند.

گفتنی است، در پی تلاش اسرائیل برای ایجاد شهرک جدیدی در کرانه باختری، جوانان فلسطینی روز پنجشنبه (۸ شهریورماه) در اعتراض به مصادره زمین‌های خود با تعدادی از شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست در شمال غرب رام‌الله درگیر شدند.

 این درگیری چندین مجروح به دنبال داشت که ولید عساف، رئیس هیات مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی صهیونیستی نیز در میان مجروحان دیده می‎شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ع

ارسال نظرات