۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۶۱۰۱
امام جمعه بوشهر:

سند چشم انداز کلان جمهوری اسلامی ایران طراحی شود

امام جمعه بوشهر تنها راه برون رفت از وضعیت شرایط کنونی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سند چشم انداز کلان جمهوری اسلامی برای شرایط‌ مختلف برای جلوگیری از مشکلات طراحی شود.
آیت‌ الله غلامعلی صفایی‌ بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین اختتامیه پنجمین دوره گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی اقتصاد مقاومتی ضمن تبریک دهه امامت و لایت به جایگاه انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های ویژه آن پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت تحول آفرین بنیادی در تاریخ معاصر است و از نوع انقلابات ناسیونالیستی یا مکاتب مختلف ایجاد کننده انقلاب در قرن 19 و 20 نیست و از جنس بعثت انبیاء و تجلی بخش تمامی مظاهر اسلام در شرایط کنونی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا اشاره به اینکه جوهر انقلاب اسلامی با جنبش‌های مصر، کوبا، شیلی، روسیه و دیگر جغرافیای سیاسی جهان متفاوت است خاطر نشان کرد: ماهیت آن انقلاب‌ها دارای بعدخاصی مانند اقتصادی یا حس ملی‌گرایی یا اندیشه‌های تفکرات نواندیشی مثل لیبرالیسم یا سکولار بود اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب آسمانی تجلی بخش دستورات الهی در زمین بوده و تحقق بخش زندگی دنیوی و اخروی انسان  است.

امام جمعه بوشهر به کارآمدی و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی  اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران با طلوعش تمامی طراحی جهان برای نظام سیاسی و مدیریت سکولار را  بدون هیچ دلیلی در هم شکست.

آیت‌الله صفایی بوشهری، مدیریت اجرایی دینی را کارآمدترین مدل مدیریت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با حد وسط منطقی یقینی تمام نظریه پردازان غرب را به این رساند که تمام اندیشه‌های مدیریت سکولار اشتباه بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهردر رابطه با مذاکره با آمریکا  بیان کرد: مذاکره با آمریکا یعنی مذاکره با موجودی که ماهیتا از طرف نقطه مقابل ایران  است که هدفش امتیازگیری و امتیاز ندادن و پا روی گلو گذاشتن است که شاید استراتژی‌هایشان گاهی تغییر کند ولی نگاه و منطقشان همیشه همین است.

وی، یکی از انواع تهاجم نرم، را جنگ اقتصادی دانست و گفت: در هیچ نقطه‌ای از جهان تهاجم اقتصادی موثر واقع نشده مگر آن که کشور در عرصه مقاومت اقتصادی دچار ضعف و وادادگی بوده و نگاه مسئولان و طراحان اقتصادی، نگاه تسامح با جنگ اقتصادی باشد و مقاومت نباشد و نگاهشان عرضه سرزمین اقتصادی کشور به مهاجمان باشد.

امام جمعه بوشهر تنها راه برون رفت از وضع اقتصادی موجود را سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب برشمرد و تاکید کرد:  در این عرصه باید ابتدا سند چشم انداز کلان جمهوری اسلامی در شرایط مختلف طراحی شود، سپس یک بانک اطلاعاتی قوی، سیال و پویا به رصد وضع موجود پرداخته و یک سامانه مدیریت جهادی در اقتصاد دایر شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه جنگ اقتصادی، مدیر اقتصادی جهادی لازم است گفت: پس از آن باید برخوردهای بازدارنده ملی در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به جوانان و مطالبات آنها افزود: باید نگاهمان جوان محور باشد زیرا جوانان تمدن آفریدند و ظرفیت‌های اصلی انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری جوانان بوده و بسیاری از چالش‌های بدست جوانان حل می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات