۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۷۱۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تجلیل از آیت‌الله تاکندی احترام به جامعه روحانیت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکریم از آیت الله تاکندی تکریم از اخلاق است و قدر این اساتید را باید بدانیم چراکه ایشان مردی شجاع و مردم‌دوست بود.
مجید انصاری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید انصاری در آیین نکوداشت، تجلیل و بزرگداشت خدمات علمی، فرهنگی و سیاسی آیت الله علی محمدی تاکندی، نماینده پیشین مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک هفته فرهنگی قزوین به مردم فرهنگ دوست، عالم پرور و هنرپرور استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم هفته فرهنگی قزوین، هفته‌ای برای بازشناسی میراث های بزرگ علمی، دینی و هنری برای نسل جوان و نوجوانان باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی قزوین مقارن با برنامه تجلیل از آیت‌الله تاکندی عالمی عامل و معلم اخلاق افزود: در اهمیت این کار این فرمایش امیرالمومنین (ه) بس که فرمود: «کسانی که عالمی را احترام کنند در حقیقت پروردگار خویش را تکریم و تعظیم کردند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ما به عنوان مسلمان نختسین پیام کتاب آسمانی ما پیام علم، تعلیم و دانستن است و سراسر قرآن سرشار از تعظیم علم و جایگاه عالمان است.

حجت الاسلام انصاری گفت: در روایات متعدد تأکید شده کسانی که در مسیر علم الهی هستند تا با آن علم گمراهان را به هدایت کشیده و باطلی را دفع کنند، اینها یک درجه از انبیا پایین تر هستند؛ بر اساس روایات این علم از سنخ کار پیامبران است و چنین عالمی باید ابتدا همه دانسته‌ها را در وجود خود پیاده کند و باید منیت و خودخواهی را در آستانه این علم از بین ببرد.

وی تاکید کرد: ظلم ستیزی، مبارزه با زیاده‌خواهان و چپاول‌گران و دفاع از فقرا و مظلومان در ذات و جوهره فلسفه روحانیت و عالمان دینی است و عالمانی که علم دارند اما عمل، تقوا و تعهد ندارند کمر اسلام را شکستند.

*مهم‌ترین کانون آیت‌الله تاکندی محضر امام بوده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما عمامه به سر بسیار داریم و حوزه‌های علمیه ما هم توسعه یافته‌اند اما عالم وارث پیامبران زیاد نداریم و اگر هم داشته باشیم با همه تبلیغات منفی دشمنان و آثار سوء برخی رفتارهای امثال من، مردم جذب عالمان دین بنیان و خدا محور می‌شوند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به شخصیت آیت الله محمدی‌تاکندی عنوان کرد: آیت‌الله تاکندی مراتب علم خود را در محضر اساتید بزرگ گذرانده و مهم‌ترین کانون علمی ایشان امام خمینی (ره) بودند.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه علم بیان کرد: اخلاق، پایه علم است و حوزه علمیه کارهای بزرگی انجام می‌دهد که لازم است سخن حق از حوزه‌ها  شنیده شود و عطر اخلاق محمدی باید از آن به مشام جامعه برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: عالم متکبر، بی عمل و دنیاپرست عالم نیست و تکریم از آیت الله تاکندی تکریم از اخلاق است و قدر این استاد را بدانید چراکه ایشان مردی شجاع و مردم‌دوست هستند.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: تریبون مجلس نباید تریبون بداخلاقی و بدآموزی باشد بلکه باید تریبون انصاف و سخن زیبا باشد البته انتقاد، حساب کشی و سوال لازم است اما بین آنچه با نیت خدایی بیان می‌شود و یا با شیوه‌های دیگر تفاوت وجود دارد.

وی از مراسم نکوداشت آیت الله محمدی تاکندی و برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و یادآور شد: همایش آیت روح‌فزا مراسم نکوداشت نیست بلکه گرامیداشت و احترام به جامعه روحانیت است.

گفتنی است، در پایان این مراسم  از کتاب «مکارم» آیت‌الله تاکندی توسط حجت‌الاسلام انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت و استاندار قزوین نظام رونمایی شد و مُهر تمبر هم توسط آنان زده شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات