۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۵۵۳
امام جمعه اهواز:

رییس جمهور عدم مبادلات اقتصادی با دلار را اعلام کند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ممنوعیت ارائه دلار از سوی بانک های جهانی، گفت: رییس جمهور عدم مبادلات اقتصادی با دلار را اعلام کند.
حضور آیت الله موسوی جزایری در همایش تجلیل از خادمان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت عنوان داشت: دولتمردان در چنین هفته ای اقدامات خود را به مردم اعلام کنند تا مردم قدردان فعالیت هایشان باشند، البته کمیته امداد و بهزیستی از همکاری دولت در چند برابر کردن حقوق مستمری بگیران شان بسیار راضی هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی امروزه مثل شیشه عمر ما است، افزود: حل مسائل اقتصادی اولویت است، هر شب صدا و سیما گزارشاتی از بازار ملتهب تهران پخش می کند که بسیار نگران کننده و بغرنج است.

امام جمعه اهواز با اشاره به نشست ائمه جمعه و جماعات کشور در تهران و تذکرات جدی آنها به سران ۳ قوه در قالب قطعنامه خاطرنشان کرد: در یک بخش قطعنامه تذکرات به مجلس شورای اسلامی و گلایه مندی شدید از نمایندگان است که باید بر وضع و اجرای قانون نظارت داشته باشند، نظارت خود را بیشتر کرده و یقه دولت را بگیرند و هر آنچه انجام دادند بسیار کم است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در قطعنامه خطاب به قوه قضائیه آمده که علی رغم شعارهای بسیار برای برخورد اما تاکنون نتیجه مشخصی حاصل نشده و اجناس روز به روز گرانتر می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون بخش مرتبط با دولت در قطعنامه تصریح کرد: تقویت و ترمیم کابینه و جایگزینی مدیران انقلابی، جهادی و پرانگیزه از سوی دولت انجام گیرد و وزیران نیز چنین رویه ای را در قبال زیر مجموعه هایشان پیش گیرند، چرا علی رغم جلسات متعدد هیچ خروجی وجود ندارد و چرا در سطوح مختلف از نیروهای تازه نفس بسیجی و انقلابی کمک گرفته نمی شود و چرا جناح بازی و خط بازی ها ادامه دارد؟.

آیت الله موسوی جزایری افزود: در ادامه بخش مرتبط با دولت آمده است که چرا از دل سوزان پرانگیزه استفاده نمی شود؟ کشور امروزه به جناح برنامه ریز و جناح عملیاتی و کاری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند انقلابی جدید در سیستم اداری کشور هستیم، تصریح کرد: اگر احساس کردیم که مجموعه دولت فلج و ضعیف و یا با مقررات اضافی دست و پا بسته است، باید انقلابی برپا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ملت و نیروهای دلسوز بسیجی طرفدار دولت هستند، گفت: دولت هر کمکی برای اصلاح کشور بخواهد را ملت، نیروهای بسیجی و علما انجام می دهند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در بخشنامه خطاب به دولت درباره علت به وجود آمدن گرانی از سوی دولت پرسیده شده است، اظهار داشت: میلگرد و سیمان علی رغم تولید دولتی اما چند برابر گران شدند؛ پس با این اوصاف ما چه انتظاری باید از دیگران داشته باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رهبری از دو سال پیش خواستار اعلام شجاعانه اقتصاد بدون دلار است، افزود: چنین موضعی را به جای اینکه از رییس جمهور کشورمان بشنویم از زبان روسای جمهور ترکیه، روسیه و چین شنیدیم، چرا رییس جمهور کشورمان اعلام نمی کند که اقتصاد کشورمان بطور ۱۰۰ درصد از دلار جدا می شود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی یعنی پیشقدمی در مبارزه با ظلم است، گفت: چرا باید از قافله مبارزه با ظلم عقب بمانیم و دیگران پیشقدم باشند حال آنکه مصلحت امروز کشور و دنیا و آخرت ما در آن است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه ترامپ همه کار انجام داده و خرابی را از حد گذرانده است، تصریح کرد: حال که بانک های جهانی دلار را برای ما ممنوع کردند چرا با پول خودمان معامله نکنیم، تاکنون متوجه نشدم که چرا آقایان در این باره مسامحه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: اجتماعات عظیم چند هزار نفری مردم به همین مناسبت جواب محکم و دندان شکن به وهابیتی است که مدعی وهابی شدن اهوازی ها هستند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات