۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۵۱۶۳
امام جمعه تبریز:

وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی مهم‌ترین مشکل کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را نقطه ضعفی در برابر دشمنان دانست و گفت: رهایی از اقتصاد تک محصولی نیازمند حمایت جدی مردم و مسؤولان از کالای ایرانی است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی تبریز با بیان این‌که وضعیت کنونی کسب و کار و همچنین تولیدکنندگان در کشور چندان تعریفی ندارد، اظهار داشت: دلالان بازار سکه و ارز، واسطه‌گری، خلاءهای قانونی و عدم مقابله جدی با مفسدان اقتصادی از جمله عوامل بروز چنین وضعیتی است.

وی با تأکید بر این‌که همه مردم و مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای صحیح قوانین و مقررات، قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالاگران نظم بازار، مجلس در قانون‌گذاری صحیح و به‌روز و در نهایت همکاری مردم لازمه خروج از وضعیت کنونی است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که بسیاری از واحدهای تولیدی با وجود کمبود مواد اولیه و کمبود ارز و سرمایه در گردش، با جدیت تمام در حال فعالیت هستند و به هیچ وجه قصد عقب‌نشینی از خط اول جنگ اقتصادی ندارند، گفت: امروز نیازمند گسترش صنایع کوچک و متوسط در جهت توسعه صادرات غیرنفتی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی را نقطه ضعفی در برابر دشمنان دانست و گفت: رهایی از اقتصاد تک محصولی نیازمند حمایت جدی مردم و مسؤولان از کالای ایرانی است، اگر هر ایرانی خود را ملزم به استفاده از کالای وطنی کند، تولیدکنندگان داخلی مشکلاتی نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که اصول اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید ملی و تأکید بر درآمدهای غیرنفتی استوار است، تصریح کرد: هر یک از مناطق کشور در تولید و صادرات نقش‌آفرین است، ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای صنایع باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که سهم اشتغال در صنایع و کارگاه های کوچک بسیار بالاست، گفت: اگر به دنبال رفع معضل بیکاری در کشور هستیم، باید به ایده‌های کارآفرینان بها داده شود، ضمن این‌که جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بهره‌مندی از فرصت های جدید توسعه‌ای اهمیتی مضاعف دارد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات