۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۷۵۱۱۲
رییس بسیج دانشجویی استان تهران:

مسؤولان در مذاکره با آمریکا از تاریخ عبرت بگیرند| منافع ملی نباید فدای منافع شخصی شود

رییس بسیج دانشجویی استان تهران با تاکید بر اینکه مسؤولان در مذاکره با آمریکا باید از تاریخ عبرت بگیرند، گفت: مسؤولان و احزاب به دور از هر اختلاف و تفرقه‌ اقدام به رفع مشکلات کشور کنند و منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح ندهند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل حشمتی رییس بسیج دانشجویی استان تهران، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز با موضوع دسیسه‌های دشمن برگزار شد، گفت: باید از تاریخ درس گرفت زیرا تاریخ در همه ادوار در حال تکرار شدن است.

وی افزود: با توجه به ادوار مختلف مشاهده می‌شود که دشمن همیشه منتظر فرصت است تا با سوء استفاده از فرصت‌ها منابع ملی را به غارت ببرند.

حشمتی با اشاره به کودتای 28 مرداد، ابراز کرد: در آن دوران آمریکا به مصدق چراغ سبز نشان می‌دهد و سپس با یک کودتا او را برکنار می‌کند و این همان اقدامی بود که برای برگرداندن شاه نیز انجام داد در عین حالی که او را به آمریکا راه نداد پس این خصلت آمریکا است.

رییس بسیج دانشجویی استان تهران ادامه داد: امروز آن دسته افراد خام اندیشی که پس از تجربه برجام مجدد به مذاکره با آمریکا فکر می‌کنند باید بروند و تاریخ را مجدد مطالعه کنند و از وقایع آن عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه ما با آمریکا مشکل هویتی داریم، اظهار داشت: ما هرگز نمی‌توانیم با خوی استکباری آمریکا خو بگیریم و خصلت متکبرانه و ظالمانه او را بپذیریم. رهبر معظم انقلاب در سال 87 فرمودند: آمریکا در هیچ زمینه‌ای برای سرنگونی انقلاب اسلامی کوتاه نمی‌آید و او در این مساله حد یقف ندارد حد یقف آنان تا جایی است که انقلاب اسلامی دیگر وجود نداشته باشد تجربه تاریخی ارتباط آمریکا با سایر کشورها هم این مهم را نشان داد و سرنگونی قذافی نمونه بارز آن است.

حشمتی ادامه داد: هرگاه دولت‌ها و کشورها از موضع قدرت با آمریکا صحبت کردند و در مقابل آنان کوتاه نیامدند آمریکا از خواسته‌های نامعقول خود عقب نشینی کرد اما در مقابل کسانی که در موضع ضعف و سازش با او مذاکره کردند دشمن از خواسته‌های خود کوتاه نیامد و خواسته‌های نامعقول دیگر را مطرح کرد و کره شمالی نمونه بارز آن است.

رییس بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دشمن در دوران مصدق تلاش کرد بین آیت الله کاشانی و مصدق اختلاف ایجاد کند تا به اهداف خود دست یابد، عنوان کرد: هر کجا آتش این اختلافات زبانه کشید دشمن توانست بهره برداری‌های خود را داشته باشد از این رو امروز لازم است مسؤولان و احزاب به دور از هر اختلاف و تفرقه‌ اقدام به رفع مشکلات کشور کنند و منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح ندهند.

وی ادامه داد: در کودتای 28 مرداد آیت‌الله کاشانی به مصدق نامه نوشتند و فرمودند من زمزمه‌های کودتا را می‌شنوم، دشمن می‌خواهد شما را زمین بزند اما مصدق به این مطلب توجه نکرد و آن اتفاق رخ داد.

حشمتی با بیان اینکه بسیج دانشجویی سه رویکرد دارد، اظهار داشت: آن سه رویکرد شامل ارتقاء سطح دانش و بینش، ایجاد گرایش در دانشجویان در راستای حل مسائل کشور و دیگر ایجاد تقوای سیاسی و اجتماعی در دانشجویان می‌شود.

رییس بسیج دانشجویی استان تهران درباره اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، بیان داشت: بسیج دانشجویی در طول سال دو اردوی طرح جهادی استانی و کشوری را برگزار می‌کند و دیگر ارودها اعزام دانشجویان به مناطق جنگی و راهیان نور است تا دانشجویان بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند. بازدید از مناطق علمی، شناسایی مناطق محروم و کمک رسانی به محرومان از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات