۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۷۴۸۸۳
سردار نجات:

ساختار اقتصادی ایران نیازمند جراحی است| دولت و مجلس از حالت انفعالی خارج شوند

سردار نجات راه حل مشکلات اقتصادی را بر اساس رهنمودهای رهبری، تنظیم بازار ارز و هدایت نقدینگی به سمت تولید دانست و گفت: قوای سه گانه باید رویکرد جهادی و فعالانه داشته باشند.
سردار حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین نجات، جانشین رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه پیش از ظهر امروز در بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان که در مرکز اردویی کوثر قم برگزار شد، با بیان این که امروزه دشمنان اعتراف می کنند که ایران علی رغم تحریم ها حرکتی رو به رشد دارد، گفت: برآمد غربی ها از جمهوری اسلامی  این است که ایران در این سال های تحریم نه تنها ضعیف نشده، بلکه قدرتمندتر نیز شده است.

وی عناصر قدرت ایران را از دیدگاه دشمنان این گونه بیان کرد: انسجام ملی، قدرت دفاعی، قدرت منطقه ای و قدرت انرژی و اقتصاد از دیدگاه دشمنان 4 محور اساسی قدرت جمهوری اسلامی است؛ ما هم اکنون از لحاظ انرژی و نفت و گاز جزو پردقدرت ترین کشورها محسوب می شویم و به اظهار صندوق بین المللی پول در حال حاضر در رتبه 18 اقتصاد قرار داریم و طبق پیشبینی این صندوق تا سال 2020 به رتبه 15 خواهیم رسید.

سردار نجات با بیان این که سیاست اوباما ناتوان سازی قدرت دفاعی کشور بود، ابراز کرد: ترامپ این سیاست اوباما را قبول نداشت و برای همین رسماً اعلام کرد در صورتی در برجام می مانم که مدت برجام نامحدود شود، برد موشک های بالستیک ایران به 700 کیلومتر برسد و ایران از منطقه دست بردارد.

جانشین رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه با تأکید بر این که ترامپ قصد دارد تا مسؤولان ایران را پای میز مذاکره بکشاند، ادامه داد: هنگامی که ترامپ مشاهده کرد ایران تن به خواسته هایش نمی دهد تصمیم گرفت با محدود کردن قدرت انرژی جمهوری اسلامی، مردم را مقابل نظام قرار دهدد تا از این طریق بتواند به اهداف خود رسیده و علاوه بر تفرقه افکنی، قدرت دفاعی و منطقه ای ایران را نیز کاهش دهد.

وی با اشاره به پیش داوری های آمریکا نسبت به ایران مطرح کرد: غربی ها یادشان رفته است که جمهوری اسلامی را باید به اضافه خداوند در نظر بگیرند؛ بی شک غربی ها هیچگاه نخواهند توانست برآوردی واقعی از جمهوری اسلامی و ولایت فقیه داشته باشند.

سردار نجات با بیان این که آمریکا از طریق تحریم های فلج کننده، به راه انداختن ائتلاف منطقه ای با محوریت عربستان و ایجاد اپوزوسیون ها قصد دارد مردم را مقابل نظام قرار دهد، گفت: فضای مجازی در حال حاضر به عنوان عامل ایجاد یأس و ناامیدی و تحریک مردم به کار می رود، بر این اساس متولیان فرهنگی باید هر چه زودتر نسبت به این مقوله چاره ای بیندیشند.

جانشین رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه با اشاره به این که ساختار اقتصادی ایران باید جراحی شود، اظهار کرد: برخی ناکارآمدی ها در مدیریت قوای سه گانه سبب شده است تا امروز نتوانیم از مشکلات و بحران های اقتصادی به خوبی رد شویم؛ بر این اساس باید کاری کنیم که مردم در چارچوب قانون از دولت مطالبه داشته باشند و همچنین فعالیت کنیم تا مجلس شورای اسلامی از برخی حالت های منفعلانه خارج شده و نظارت فعال بر مسائل داشته باشد.

وی راه حل مشکلات اقتصادی را  بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تنظیم بازار ارز و هدایت نقدینگی به سمت تولید معرفی کرد و بیان داشت: مشکلات اقتصادی در همه جای جهان وجود دارد و مردم باید این مهم را به خوبی بدانند، اما ناگفته نماند که قوای سه گانه باید رویکرد جهادی و فعالانه داشته باشند.

سردار نجات در پایان خطاب به نخبگان بسیجی، حوزوی و اصناف عنوان کرد: نخبگان باید به میدان بیایند و راهکار اقتصادی ارائه دهند تا کشور از این بحران عبور کند.

جانشین رییس سازمان اطلاعات و امنیت سپاه یادآور شد: مبلغان نیز باید مردم را همواره به صبر و استقامت دعوت کنند تا دشمن نتواند از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و با ایجاد یأس و ناامیدی بر نارضایتی های موجود موج سواری کند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات