۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۴۸۸۱
حجت الاسلام اسماعیلی:

اساتید در ارتباط با طلبه وظیفه پدری بر دوش دارند

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با بیان جایگاه و اهمیت نقش استاد در موفقیت طلبه گفت: اساتید در ارتباط با طلبه وظیفه پدری بر دوش دارند و با تقویت این مهم باید رابطه بین استاد و شاگرد در حوزه تقویت و پررنگ شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به کمرنگ شدن رابطه بین استاد و شاگرد در زمان حال نسبت به گذشته پرداخت و بیان داشت: طرح نظامند کردن حوزه آثار مثبت فراوانی داشت و اما کمرنگ شدن رابطه اساتید با طلبه یکی از آسیب های آن به شمار می آید.

وی افزود: در گذشته اساتید حوزه در کنار تدریس استاد اخلاق، زندگی و سیر و سلوک بودن و طلاب در انتخاب اساتید همه جوانب را در نظر می گرفتند و همواره در کنار استاد درس می خواند و زندگی می کرد تا همه چیز را یا بگیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: در زمان حال همه چیز از هم تفکیک شده است و این تفکیک ها موجب آسیب شده است چراکه باید روی روحیه طلاب کار شود و اساتید باید ارتباط صمیمی تری با طلبه داشته باشند تا بتوان مستقیم بر روحیه طلبه تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه رابطه استاد و شاگرد باید یک رابطه پدرانه باشد، اظهار داشت: اگر استاد حوزه وظیفه یک پدر را اجرا کند در تحصیل و تربیت طلبه همه جوانب را درنظر می گیرد، در این صورت نحوه کلاس داری، برخورد با طلبه و از نظر علمی و اخلاقی همه چیز بهتر می شود.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در ادامه تصریح کرد: برای تقویت رابطه استاد و شاگرد باید نقش پدر بودن استاد در حوزه پررنگ شود و اساتید ما در این زمینه از اساتید و بزرگان حوزه درس و الگو بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید با توجه به ارتباط مستقیم با طلبه بهترین الگو برای طلبه هستند و وظیفه دارند نسبت به تحصیل، تبلیغ و تهذیب طلبه احساس مسؤولیت کنند و در برابر مسئل و مشکلات طلبه بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام اسماعلی با اشاره به نقش استاد در موفقیت طلبه بیان داشت: علم واخلاق استاد می تواند در هدایت تحصیلی و موفقیت طلبه نقش آفرین باشد، اساتید باید روحیه خودباوری، ایمان و تقوای طلبه را تقویت کرده و با هدایت صحیح طلبه بر تلاش و پشتکار این قشر بیافزایند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات