۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۴۵۷۲
استاد حوزه علمیه:

مدیران نالایق در بدنه مدیریتی و اجرایی دولت تغییر کنند

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: یکی از خواسته‌های به‌حق مردم برای برون‌رفت از مشکلات فعلی اقتصادی کشور تغییر مدیران نالایق در بدنه مدیریتی و اجرایی دولت است.
تروریسم اقتصادی

حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در کشور، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های به‌حق مردم برای برون‌رفت از این وضعیت تغییر مدیران نالایق و ناتوان در بدنه مدیریتی و اجرایی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ارزشی و انقلابی ظرفیت و توانمندی ویژه‌ای برای تصدی مدیریت در سطوح مختلف کشور دارند که باید از ظرفیت آن‌ها بیش از گذشته استفاده شود.

حجت‌الاسلام اسدی تصریح کرد: اگر مردم تلاش‌های صادقانه مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را ببینند و از سوی دیگر مسؤولان هم با مردم روراست و مستقیم صحبت کنند بدون شک مشکلات و کاستی‌ها را پذیرفته و برای رفع آن تلاش خواهند کرد.

وی با تأکید به تکیه بر بهره گیری از توان داخلی گفت: تا زمانی که در مسائل اقتصادی به اروپا و آمریکا تکیه داشته باشیم موفق نخواهیم شد؛ زیرا تنها تکیه بر توان داخلی راه و شرط موفقیت در این عرصه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسدی در ادامه با ارزیابی عملکرد دولت درزمینهٔ سیاست خارجی، اظهار داشت: درزمینهٔ سیاست خارجه دولت تلاش داشت تا خود را دولتی معتدل و دوست نشان دهد و گمان می‌کرد لبخند پاسخ مثبتی را به دنبال خواهد داشت؛ اما در عمل و نتیجه چیز مثبتی برای دولت حاصل نشد و طرف مقابل از مواضع خود کوتاه نیامد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصاد و فرهنگ عنوان کرد: دولت در بخش اقتصاد نیز عملکرد ضعیفی داشت که درنتیجه آن رکود، تورم و بیکاری افزایش یافت، همچنین درزمینهٔ فرهنگی نیز به‌نوعی به ولنگاری فرهنگی میدان داده شد که آثار تخریبی خود را گذاشت.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: لازم است در قضاوت‌ها جانب انصاف را رعایت کرد، درباره عملکرد دولت نیز با توجه به مشکلاتی که دولت با آن روبه‌رو می‌شود نباید انتظار حل کامل تمام آن‌ها را داشت؛ اما با وجود این دولت در چند زمینه غفلت و اشتباه‌هایی داشت که باعث شد نتواند موفق باشد و انتظار می‌رود از این پس با رفع اشتباهات خود، به جای نگاه به بیرون به توان و توانمندی داخلی تکیه کند./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات