۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۴۴۸۲
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

استاد باید اثرگذاری مستقیم بر علم، اخلاق و تهذیب طلبه داشته باشد

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد با بیان اینکه وجود رابطه صمیمی استاد و شاگرد از شاخصه های مهم حوزه است، گفت: استاد همچون یک پدر دلسوز باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه های علمی، اخلاقی و تهذیبی بر طلبه تأثیرگذار باشد.
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد لرستان

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: رابطه استاد با شاگرد در حوزه علمیه مهم ترین شاخصه آن است.

وی با اشاره به وجود صمیمیت در فضای حوزه افزود: تفاوت حوزه با دیگر مراکز دانشگاهی به دلیل وجود رابطه صمیمی اساتید با طلبه ها است و این مهم در موفقیت علمی طلبه نیز تأثیرگذار است.

حجت الاسلام معظمی گودرزی اساتید حوزه را بهترین الگو برای طلبه عنوان کرد و اظهار داشت: اساتید حوزه از نظر علمی و اخلاقی و تهذیبی باید الگوی طلاب باشند.

وی با بیان اینکه رابطه استاد و شاگرد در حوزه یک رابطه دو طرفه است، خاطرنشان کرد: استاد در مقام استادی خود باید به وظایف خود آگاه باشد و افزون بر تدریس از لحاظ معنوی و اخلاقی نیز تأثیرات مثبت بر طلبه بگذارد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد در ادامه تصریح کرد: طلاب نیز در مقام شاگردی باید جایگاه و به موارد زی طلبگی آگاه باشد.

حجت الاسلام معظمی گودرزی با بیان اینکه وظیفه اساتید حوزه فراتر از تدریس است، خاطرنشان کرد: استاد حوزه باید قدرت اثرگذاری مستقیم بر طلبه داشته باید و مهارت های زندگی، تهذیب نفس و اخلاقی را به طلاب آموزش دهد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد یادآور شد: اساتید حوزه باید در آموزش معارف اسلامی، تربیت و تهذیب طلاب همچون یک طبیب، برادر و پدر دلسوز ایفای نقش کنند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات