۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۷۴۴۷۸
رییس حوزه علمیه خواهران دورود:

مباحثه از الزامات رونق علمی در حوزه است

رییس حوزه علمیه خواهران دورود مباحثه را سکوی نوآوری و تولید علم خواند و گفت: این مهم یکی از الزامات رونق علمی در مدارس علمیه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان الزامات رونق علمی در بین طلاب علوم دینی پرداخت و بیان داشت: شیوه تحصیلی در حوزه بر پیش مطالعه، دقت در کلاس درس، مطالعه پس از کلاس و به شرکت در مباحثه ختم می شود.

وی مباحثه را یکی از بهترین شیوه ها در رونق بخشی به نشاط علمی در حوزه عنوان کرد و افزود: در مدارس علمیه استحکام علمی طلبه به مباحثه دروس است.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با بین اینکه تفاوت حوزه با سایر مراکز علمی و مشخصه بارز آن همین بحث مباحثه است، اظهار داشت: مباحثه رونق علمی، نوآوری و ابتکار را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه از مباحثه به عنوان سکوی نوآوری و رویش علمی یاد کرد و گفت: به همان اندازه که توجه به مباحثه کمرنگ شود موجب می شود رونق علمی و نشاط در مدارس نیز کاهش یابد.

حجت الاسلام الهی نژاد مباحثه را از زمینه های مهم تولید علم خواند و اظهار داشت: مباحثه موجب می شود در یک مقطع تحصیلی میدان مطالعه، تحقیق و تبیین علمی برای فراهم شود که می تواند به رشد علمی و بالندگی برسد.

وی در ادامه بر ضرورت رونق بخشی به وضع معنویت و اخلاق در حوزه های علمیه تأکید کرد و بیان داشت: مدیریت استانی و حوزه ها باید این خلأ را جبران کنند و فضای حوزه را به خوبی مدیریت کنیم.

نوع نگاه اساتید از عوامل کمرنگ شدن مباحثه

رییس حوزه علمیه خواهران دورود بر ضرورت اهمیت دادن اساتید حوزه به بحث مباحثه تأکید کرد و گفت: بحث کمرنگ شدن مباحثه و بی مبالاتی نسبت به این مهم شاید به نوع نگاه اساتید حوزه مرتبط باشد.

حجت الاسلام الهی نژاد در پایان بیان داشت: برای تقویت این مهم و توجه بیشتر طلاب به مسأله مباحثه باید مدیر، اساتید و مجموعه حوزه مباحثه را یکی از الزامات مهم علمی برای طلاب در نظر بگیرند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات