۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۴۴۷۱
معاون آموزش مدرسه علمیه برادران دورود:

رشد کمی مدارس علمیه از عوامل تغییر کیفی است

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود با اشاره به نظر برخی کارشناسنان در رابطه با کمرنگ شدن بحث مباحثه در حوزه گفت: این موضوع تاحدودی اغراق آمیز است چراکه بحث مبلحثه در مدارس به قوت خود باقی است ولی طبیعی است که در برخی موارد رشد کمی موجب تغییر کیفی شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.
اطلاب

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بحث کمرنگ شدن مباحثه در مدارس علمیه پرداخت و بیان داشت: مسأله کمرنگ شدن مباحثه در مدارس اغراق آمیز است.

وی با بیان اینکه امروزه در بسیاری از مدارس علمیه بحث مباحثه و برپایی آن به همان قوت خود باقی است، افزود: مباحثه در بسیاری از مدارس علمیه شهرستان ها از جمله شهرستان دورود رونق خوبی دارد.

حجت الاسلام شاملویی به رونق کمی مدارس علمیه اشاره و عنوان کرد: در گذشته تعداد حوزه ها کم بوده و امروز شاهد گسترش مدارس علمیه در سراسر کشور هستیم و رشد کمی تغییر کیفی را نیز به همراه دارد.

وی کم شدن نظارت ها را از مواردی عنوان کرد که می تواند در کمرنگ شدن برخی مسائل نقش داشته باشد و خاطرنشان کرد: سنت مباحثه آنقدر در مدارس خیلی کمرنگ نشده است.

مباحثه از امتیازات نظام آموزشی حوزه است

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود با بیان اینکه در سیستم آموزشی جدید مباحثه یکی از روش های بازخوردی آموزشی و از امتیازات نظام آموزشی است، اظهار داشت: در کنار دیگر روش های ضروری برای رونق علمی مباحثه نیز باید بیش از پیش تقویت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار الزام طلبه به پژوهش و تحقیق و خلاصه نویسی بحث مباحثه باید تقویت شود.

حجت الاسلام شاملویی با بیان اینکه در برخی دروس یک روش به تنهایی کافی نیست، اظهار داشت: درس ادبیات عرب از جمله این دروسی است که باید در کنار مباحثه از دیگر روش های تمرینی که در گذشته به کار گرفته می شد، امروز به شیوه جدیدتری به کار گرفته شود./9451/ /۳۰۳/خ

     

 

ارسال نظرات