۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۴۲۵۲
حجت الاسلام مظفری میانجی:

مسؤولان با الگو قرار دادن سیره اهل بیت فریب زر و زیور دنیا را نخورند

حجت الاسلام مظفری میانجی با تاکید بر اینکه مسؤولان با الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) فریب زر و زیور دنیا را نخورند، گفت: امروز مأمون عباسی با آن همه زکاوت و مکنت از منفورترین انسان‌ها به شمار می‌رود بنابراین خداوند با مال و ثروت اغنیا و فقرا را امتحان می‌کند.
سهراب مظفری میانجی

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران و عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره چرایی ازدواج امام جواد(ع) با دختر مأمون گفت: ازدواج آن حضرت میلی نبود و این‌طور نبود که خودشان باعلاقه و رغبت از دختر مأمون خواستگاری کنند بلکه پیشنهاد خلیفه‌ وقت یعنی مأمون بود و تمکین نکردن نیز تمرد از دستور او محسوب می‌شد که عواقب بدی به دنبال داشت.

وی افزود: کما اینکه همیشه عوامل فساد و افراد فرصت‌طلب، از مقدسات برای اجرای اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند و به نام امام و مسجد و قرآن و ولایت، اندیشه‌های خود را عملی می‌سازند فلذا مأمون نیز چنین قصدی از این اقدام داشت.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران اضافه کرد: همیشه عوامل ارتجاع و ستم و فریب و گناه از مزار پاک و حرم مقدس اهل‌بیت(ع) بهره‌برداری‌های نامشروع می‌کنند و آن‌ها را وسیله‌ای برای فریب جامعه قرار می‌دهند، کما اینکه تاریخ نشان داده که همیشه و همه‌جا از وجود نیکان و نیکوکاران سوءاستفاده شده است.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن جانبازان کارآفرین کشور بیان داشت: بدها که خودشان بد هستند بانام آن‌ها و افکار آن‌ها کسی فریب نمی‌خورد. اما از ابتدای ظهور اسلام افراد بسیاری به نام اسلام و مسلمانی جنایاتی مرتکب شدند و بازهم می‌شوند، حتی از واژه‌ها و لغات مورداحترام مردم همانند، آزادی، انقلاب، انسانیت، پیکار،حقوق بشر، مردم، رستاخیز، عدالت، خدمت به مردم، برای خدا، به خاطر امام، مکتب، ملیت، تمدن، وظیفه شرعی و...سوءاستفاده می‌کنند. مأمون نیز از همان دسته افراد است که با آن قصد به اهداف خود می‌رسید.

وی ادامه داد: درواقع مأمون با این ازدواج ضمن اینکه به حکومت خود وجاهت بیشتری می‌داد مردم را نیز به خود خوش‌گمان می‌کرد که او نمی‌تواند قاتل امام رضا(ع) باشد بلکه قداست بیشتری هم‌کسب می‌کرد و همچنین تأثیرگذارترین و محبوب‌ترین فرد در میان ملت که مخالف او و حکومتش نیز بود با این وصلت ایشان را تحت کنترل خود درمی‌آورد.

حجت الاسلام مظفری میانجی بابیان اینکه مأمون بین همه‌ی خلفای عباسی عالم‌ترین و زیرکترین خلیفه عباسی بود، اظهار داشت ازلحاظ علمی او چنان متبحر بود که در چند شهر با فقها و دانشمندان آن‌ها بحث‌هایی داشته‌اند که در تواریخ ثبت و ضبط‌شده است. به قول علامه مظفر در تاریخ الشیعه خود آورده است و می‌نویسد، نمی‌دانم چرا بنی‌عباس با ازدواج دختر مأمون با حضرت جواد(ع) مخالف بودند، آیا آن‌قدر ناآگاه بودند که سوابق مأمون را در نابودی اولاد علی (ع) فراموش کرده بودند؟ سیاست‌ها و کیدهای بسیار او را ندیده بودند؟ هر کاری و هر عملی را که مرتکب می‌شد نقشه‌ای برای نابودی دشمنان خاندانش که بزرگ‌ترین علوی‌ها بودند نداشت ؟برای شیعیان آشکار بود که ظاهرسازی‌ها و دوستی‌های دروغی مأمون فاجعه‌ای دردناکی در پی خواهد داشت، فلذا مأمون با توجه به آن موارد و جهت استحکام حکومتش دخترش آم الفضل را به عقد امام جواد(ع) درآورد.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران گفت: مأمون به‌واسطه برگزاری جشن بزرگی با حضور رقاصه‌ها و آوازه‌خوان‌ها می‌خواست ثروت و مکنت خود را به رخ افراد بکشد که ما همه‌چیز داریم و امثال محمد بن علی(ع) ها باید در برابر عظمت و دارایی و ثروت ما خاضع باشند در مقابل امام هیچ‌گونه التفاتی به او و اموالش نداشتند و هر کاری کردند اصلاً‌ رنگ او را نگرفتند. تحت تأثیر مال ،لهو و لعب و قدرت و شوکت مأمون درنیامدند و خود را نباختند؛ بنابراین سیره آن حضرت باید الگو باشد برای همه‌ی مسؤولان کشور چراکه مگر مردان خدا را می‌شود با این بازیگری‌ها و بازیچه‌ها و آلاف و علوف های دنیا فریفت؟/813/ت303/ب1

ارسال نظرات