۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۷۴۱۱۱
امام جمعه همدان:

وحدت کلید حل مشکلات است

آیت الله طه محمدی گفت: مردم نباید با انجام کارهای اشتباه همگام با دشمنان قسم خورده نظام شوند و در این شرایط باید با تقویت وحدت در جامعه به حل معضلات موجود بپردازند.
دیدار احزاب اصولگرا با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر در امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با هشدار به افراد احتکار کننده تاکید کرد: افرادی که اجناس را با قیمت مناسب خریداری و آن را احتکار می کنند تا در زمان گرانی به جند برابر قیمت بفروشند بدانند که این درآمد نامشروع و حرام است.

وی افزود: گناه احتکار کالا و ارزاق مردم بسیار بیشتر از دزدی و سرقت کالا است و چرا که در قیامت محتکر مدیون همه ملت ایران خواهد بود.

آیت الله طه محمدی به لزوم آموزش و آشنایی بازاربان با اصول کسب روزی حلال پرداخت و گفت: در گذشته برای بازاریان کلاس آموزش کسب و کار حلال برگزار می شد اما متاسفانه امروز شاهد این جلسات نیستیم.

وی تصریح کرد: هدف افراد از کسب و کار نباید تنها کسب مادیات به هر قیمت باشد بلکه باید رضایت خدا و بنده خدا را مد نظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جلوگیری از اسراف را نیاز جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: دین اسلام با برپایی مهمانی ها و مراسمات مجلل رابطه ای ندارد بلکه اسلام ترویج دهنده و مشوق ازدواج آسان و مجالسی با کمترین هزینه ها است.

امام جمعه همدان با بیان این که طبق روایات تا سه روز خوردن غذا در منزل متوفی مکروه است یادآور شد: اطرافیان خانواده داغدار باید تا سه روز غذا به خانه متوفی ببرند تا آنها به عزاداری بپردازند در حالی که امروز عکس این موضوع را شاهد هستیم.

وی وحدت را کلید حل مشکلات دانست و گفت: در حوزه اقتصادی باید با همدلی در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: مردم نباید با انجام کارهای اشتباه همگام با دشمنان قسم خورده نظام شوند و در این شرایط باید با تقویت وحدت در جامعه به حل معضلات موجود بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب دسیسه های شیطان باشیم بیان کرد: مال دنیا کمینگاه شیطان برای شکار فرزندان آدم است باید مراقب باشیم تا در دام شیطان گرفتار نشویم./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات