۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۷۴۱۰۳
امام‌ جمعه شیراز:

منتظر نتیجه مبارزه با فسادیم/ تیر دشمن به سنگ خورد

امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه تیر دشمن در ایجاد اغتشاش به سنگ خورده است، گفت: منتظر مشاهده نتیجه مبارزه ۳ قوه با فساد هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز | همایش شورای زکات استان فارس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فساد موجود در برخی قسمت‌ها اظهار داشت: فساد در برخی محیط‌های اداری و مراکز دولتی مشاهده می‌شود اما همگان منتظر نتیجه مبارزه با این فساد از سوی قوای 3 گانه هستیم.

*دزد را پیش از فساد باید گرفت

وی افزود: گرچه کارهایی در مقابله با فساد انجام‌شده اما مسلماً دولت و تمام قوا باید در این راستا اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: از مجموعه مجلس و دولت انتظار می‌رود که پیش از فساد جلوی آن را بگیرند و اگر فسادی نیز کشف شد، قوه قضاییه با جدیت آن را دنبال کرده و اگر دزدی را دولت گرفت، به همین راحتی رها نشود.

*بصیرت عمیق یعنی انقلابی بودن

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود برخورد مناسب با مشکلات کشور را مهم برشمرد و انقلابی عمل کردن در برابر این مشکلات را همیشه به معنی تند صحبت و عمل کردن ندانست و اظهار داشت: گاهی فکر می‌کنیم انقلابی عمل کردن یعنی کوبنده حرف زدن و عمل کردن درصورتی‌که برخی مواقع «داشتن بصیرت عمیق» حاکی از انقلابی بودن حقیقی است به‌ویژه در شرایط فعلی که نیاز به این بصیرت عمیق در مسائل کاملاً حس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تأکید کرد: گاهی تند صحبت کردن و رفتار کردن نتیجه معکوس می‌دهد چراکه بجا و به‌موقع اعمال نشده است.

*زمینه نارضایتی فراهم نکنیم

وی همچنین با بیان اینکه معاندان نظام تیرشان به سنگ خورده است، خاطرنشان کرد: کسانی که مردم را به خیابان کشانده و دعوت به اغتشاش می‌کردند فهمیده‌اند که کاری از آنان ساخته نیست اما باید مراقب بود تا زمینه نارضایتی‌ها را خودمان فراهم نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر خدمت صادقانه به مردم خاطرنشان کرد: آنان که در ادارات کار می‌کنند باید همواره خدا را بالای سر خود دیده تا با این تفکر، برای مردم به شکل مناسبی کار کنند و بدانند که مزد این‌گونه کار کردن‌ها نزد خداوند محفوظ می‌ماند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز وضع جامعه به‌گونه‌ای است که خود رئیس‌جمهور گفته باید چند برابر کار کرد و حالا که دشمن به ما فشار می‌آورد، اگر خودمان نیز کم‌کاری کنیم واقعاً بی‌انصافی است.

امام‌جمعه شیراز افزود: از تمام مدیران دستگاه‌ها حتی نگهبان یک اداره تقاضا داریم که کار مردم را به نحو احسن انجام دهند، چراکه نوع رفتار با مردم در ایجاد رضایت و یا نارضایتی بسیار مهم است.

*دیدار مدیران با مردم مستمر باشد

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به دیدار مدیران با مردم در محل اقامه نماز جمعه نیز گفت: هفته پیش جمعی از مدیران به نماز جمعه آمده و مراجعات مردم را پاسخ گفتند که ضمن تشکر از آنان انتظار داریم این دیدارها مستمر بوده و مسؤولان ما مطمئن باشند که این خدمات نزد خداوند متعال گُم نخواهد شد و از همین زمان تا روز قیامت مزدش را خواهید گرفت.

*ذی‌الحجه ماه آرامش و عبادت

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به مناسبت یکشنبه هفته آینده و شهادت امام جواد (ع) نیز گفت: از روز دوشنبه آغاز ماه ذی‌الحجه ماه عبادت و بندگی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیق داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه فضاسازی رسانه‌های بیگانه به این است که آرامش نداشته باشیم پس در این دهه با یاد خدا و ایجاد یک فضای معنوی باید خود را آرام کنیم و ماه ذی‌الحجه بهترین فرصت برای ایجاد این آرامش درونی است.

*دشمن مشکلات را بزرگ جلوه می‌دهد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین گفت: دشمن بزرگ‌نمایی می‌کند درحالی‌که مشکلات کشور به آن شکلی که آنان نشان می‌دهند، بزرگ نیست، بنابراین همگان باید با آرامش و صبوری با قضایا برخورد کنیم.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به مشکلات و تنگناهای امروز کشور، توسل به اهل‌بیت (ع) را راهگشا دانست و اظهار داشت: طبق گفته ائمه وقتی مشکلات سراغ شما می‌آید خوشا به حال کسانی که به سخنان اهل‌بیت (ع) مُتمسّک می‌شوند و این نیاز همیشه ما بوده و امروز بیش از گذشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم نیز افزود: هر کس با خدا هست در چشم مردم عزیز است چراکه عزت انسان در با خدابودن است.

منبع: فارس

ارسال نظرات