۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۷۳۹۷۶

‌تاکید آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر ارتقای ‌مسابقات سراسری قرآن کریم ‌

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: باید سعی کرد تا برنامه‌های مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف استان مرکزی از نظر کمی و کیفی با شکوه برگزار شود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار اعضای ستاد اجرایی مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف استان مرکزی اظهار کرد: به برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا خدمات بزرگی در سطح کشور، منطقه، جهان اسلام و حتی جوامع بشری رخ داده است، فراهم شدن بستر رجوع آحاد مردم به قرآن و بهره‌برداری از سفره با عظمت این مصحف شریف یکی از اقدامات صورت گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باید سعی شود برنامه‌ها از نظر کمی و کیفی با شکوه برگزار شود، داوران خوب انتخاب شده و از برنامه‌های فوق برنامه اخلاقی، اجتماعی، شاد و تأثیرگذار غافل نباشید.

وی افزود: هم قرآن و هم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) میان همه جوامع بشری مظلوم و مظلوم است، حتی در جامعه شیعی هم این دو مقوله و موضوع مهم و گران‌بها به معنایی مهجور هستند چراکه اهل‌بیت(ع) را در جامعه به معنای واقعی الگو قرار نمی‌دهیم، اوج هیجانات، علاقه و ارادت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) که تاسوعا، عاشورا، ایام شهادت مولا علی(ع) خوب است اما کافی نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: زیبا و پسندیده نیست درمورد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ظواهر توجه کنیم و از باطن موضوع غفلت کنیم، باید فراز و فرودهای سیره ایشان مورد توجه قرار گرفته و از معارف خاندان نبوی بهره بگیریم.

امام جمعه اراک با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: پس از انقلاب احیای قرآن و اهل‌بیت(ع) دو یار جداناشدنی مورد توجه قرار گرفته است. پس از این رخداد مهم بسیاری از علاقمندان در این مسیر حرکت کرده و زمینه رشد و بالندگی نظام را فراهم کردند. رهبری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را توصیه فرمودند که مورد توجه تمام دستگاه‌ها از جمله اوقاف قرار گرفت.

وی ادامه داد: اوقاف در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و قرآن منشأ خدمات بسیاری است اما باید نسبت به برنامه‌های قرآنی خود بیشتر توجه کند نقاط ضعف و قوت را بررسی و تحلیل کند. اهمیت ارتباط قرآن و خاندان نبوی تفهیم شود. شیوه درست پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی بیسار حائز اهمیت است. چاپ قرآن، نشر مفاهیم دینی و قرآنی، استفاده از تفسیرهای کوتاه و کابردی مهم تلقی می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات