۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۷۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

"رسانه ها" حقایق دین را برای مردم بازگو کنند

حجت‌الاسلام علم الهدی گفت: رسانه‌های دینی باید با دقت مدل‌های اجرایی که حوزه‌ها برای زندگی مردم ارائه می‌دهند را منعکس کنند تا مردم شهد شیرین زندگی در سایه دین را بچشند.
 حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی

حجت‌الاسلام سید محمدباقر علم الهدی، کارشناس رسانه ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر پایه ادبیات دینی و قرآنی طراحی‌ شده است، گفت: جهت‌گیری همه سعادتمندی‌های مردم باید رنگ و بوی دینی و اسلامی داشته باشد تا انقلاب از این رهگذر به اهداف اصلی و قله‌هایی که برای آن تعریف کرده‌اند، دستیابی پیدا کند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) افزود: بی‌شک روند رشد علم در جامعه اسلامی سهم بسزایی در معرفی اسلام ناب برای مردم دارد.

خبرنگاران به‌آسانی می‌توانند مردم را به ساحل نجاتی که دین برای مردم طراحی کرده است، نزدیک کنند

حجت‌الاسلام علم الهدی خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه‌های دینی در عواملی که پیام‌های اصیل دین را در ابعاد مختلف به مردم می‌رسانند، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند؛ در حقیقت این خبرنگاران هستند که می‌توانند مدل‌سازی‌ها و قله‌های رفیع سعادتمندی را که از حوزه‌های علمیه می‌گیرند در مقابل چشمان افراد جامعه به‌وضوح روشن کنند و مردم را به ساحل نجاتی که دین برای مردم طراحی کرده است، نزدیک کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: کارکردن در زمینه دین هر مقدار هم که زیاد باشد بازهم کم محسوب می‌شود؛ بر این اساس ما در این زمینه هر مقدار که کار کنیم بازهم کم کار کرده‌ایم و باید تلاش ویژه و مضاعفی صورت بگیرد تا مردم از این رهگذر مردم با امید بیشتر در مسیر انقلاب بیشتر قدم بردارند و حتی مستضعفان با چشم‌اندازی به ایران یعنی ام القرای شیعه نسبت به آینده زندگانی امیدوار شده و بتوانند در مسیر اندیشه‌های دین قدم بردارند و خود را به اردوگاه دین برسانند.

حوزه علمیه از تئوری پردازی صِرف خارج شود

وی با اشاره به وظیفه حوزه علمیه در قبال رسانه‌های دینی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید از تئوری پردازی صِرف خارج شده و برای دستورات و نگاه‌های زیبای دینی مدل‌سازی‌های اجرایی پیدا کنند؛ قبل از انقلاب وظیفه حوزه‌های علمیه، تئوری پردازی بود، اما هم‌اکنون باید مدل‌های اجرایی را برای محقق سازی زندگی دینی به معنای واقعی ارائه دهند.

حوزه می‌تواند احکام اجرایی زندگی دینی را از طریق رسانه‌های دینی به جامعه معرفی کند

حجت‌الاسلام علم الهدی ادامه داد: حوزه علمیه به مباحثی همچون اقتصاد اسلامی، بانکداری اسلامی و مسائلی از قبیل جامعه‌شناسی، روانشناسی و غیره ورود پیدا کرده و برای همه این موارد از دل دستورات دینی، احکام اجرایی بیابند و این احکام را نیز از طریق رسانه‌های دینی در اختیار مردم قرار دهند.

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) اضافه کرد: رسانه‌های دینی باید با دقت مدل‌های اجرایی که حوزه‌ها برای زندگی مردم ارائه می‌دهند را منعکس کنند تا مردم شهد شیرین زندگی در سایه دین را بچشند و همچنین از سویی بتوانند همه خستگان از نظام سلطه را به سمت دین جذب کنند تا همه مردم از همه نقاط جهان با بهره‌گیری از الگوهای زندگی دینی، خود را به اردوگاه دین برسانند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات