۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۳۶۶۶
مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن سیما مطرح کرد؛

فضای مجازی سنگر دشمن برای نابودسازی امنیت اجتماعی

حجت الاسلام عرفاتی گفت: اینکه دشمن به‌راحتی می‌تواند از طریق فضای مجازی به اهداف خود دست پیدا کند حاکی از ناکارآمدی دولت و برخی متولیان فرهنگی مرتبط با فضای مجازی است.
حجت الاسلام عرفاتی فضای مجازی

حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: امروزه باید دانست که تاکتیک‌های دشمنان انقلاب تغییر پیدا کرده است و هم‌اکنون به‌جای استفاده از گزینه‌های نظامی، به رویکردهای ناکارآمد سازی اقتصاد کشور روی آورده‌اند و سعی دارند از این طریق انقلاب را از بین ببرند.

فضای مجازی، سنگر دشمن برای نابودسازی امنیت روانی در حوزه اقتصاد

وی با بیان اینکه نکته مهم اینجا است که آمریکا برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی چندان هزینه‌ای خرج نکرده است، اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد هستیم که هنوز تحریم‌ها عملیاتی نشده که اثر آن در بازارها مشهود است؛ آمریکا با تهدید به تحریم توانست از طریق فضای مجازی به‌نوعی جنگ روانی ایجاد کند و جامعه ما را ملتهب سازد.

حجت‌الاسلام عرفاتی با تأکید بر این که دستیابی دشمن از طریق فضای مجازی به اهداف شومی که دارد، حاکی از ناکارآمدی دولت و برخی متولیان فرهنگی مرتبط با فضای مجازی است، ابراز کرد: این اشتباه است که در حوزه جنگ روانی، سنگرها را به دست بیگانگان بسپاریم تا تفکر افراد جامعه را طبق اهداف شومی که دارند کنترل و مدیریت کنند.

ناکارآمدی متولیان فرهنگی در زمینه فضای مجازی سبب از بین رفتن امنیت روانی شده است

مدیر طرح و برنامه شبکه قرآن سیما به آمارهایی که دولت از وضعیت اقتصاد ارائه داده است، اشاره کرد و عنوان داشت: وضع اقتصادی موجود نسبت به سال گذشته چندان تفاوتی ندارد، اما تنها چیزی که سبب شده است تا مردم نسبت به اقتصاد کشور امنیت روانی نداشته باشند، همین مقوله ناکارآمدی متولیان فرهنگی در حوزه جنگ روانی است و متأسفانه دشمن دست بر روی همین حربه گذاشته و در حال جولان دادن است.

حجت‌الاسلام عرفاتی مطرح کرد: «زبیگنیف برژینسکی» یکی از استراتژیست های سابق کاخ سفید در رابطه با متلاشی کردن شوروی سابق گفته بود «ما شوروی را با بمب اتم متلاشی نکردیم، بلکه آن را با امواج الکترومغناطیس آن را از بین بردیم»؛ آمریکا توانست شوروی را با ماهواره‌ها متلاشی کند، اما این مقوله در ایران پاسخگوی اهداف آن‌ها نیست چراکه ماهواره در ایران مخاطب لحظه‌ای نداشت، اما در حوزه فضای مجازی به‌راحتی توانستند موفق شوند زیرا همه افراد از آن استفاده می‌کنند و مخاطبان لحظه‌به‌لحظه کانال‌های خبری ضدانقلاب را چک کرده و متأسفانه منتشر می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد در منابع فقهی گفت: اقتصاد در مباحث فقهی به‌اندازه‌ای از اهمیت برخوردار است که یک مجتهد از سوی شارع اجازه دارد برای برتری بازار مسلمانان بر بازار کفار حکم جهاد بدهد؛ افزون بر این قسمت اعظم فقه را نیز مباحث اقتصادی شامل می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: امروزه به مدیران اقتصادی نیازمندیم که در عرصه اقتصاد مجاهدانه عمل کنند تا با محقق سازی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مسلمانان را از بند استعمارگران و استکبار گران نجات دهند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات