۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۷۳۴۹۰
آیت الله سلیمانی:

بخش عمده مردم سیستان و بلوچستان با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی پی در پی سال‌های اخیر و سوءمدیریت موجب شده امروز بخش عمده مردم سیستان و بلوچستان با شرایط دشواری دست و پنجه نرم کنند.
سلیمانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان هلال احمر برگزار شد اظهار داشت: خشکسالی پی در پی سال‌های اخیر و بخشی سومدیریت موجب شده امروز بخش عمده مردم سیستان و بلوچستان با شرایط دشواری دست و پنجه نرم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر عمق خشکسالی در سیستان و بلوچستان، بیان کرد: مشکلاتی زیادی در حوزه آبرسانی روستایی استان وجود دارد به نحوی که امروز 500 روستا در جنوب استان به صورت سقایی آبرسانی می‌شود.

وی به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: شخص رهبری همواره به مسئولانی که به سیستان و بلوچستان سفر دارند تاکید دارند آب شرب مردم این استان تامین شود.

آیت‌الله سلیمانی به وضعیت نامطلوب آب شرب روستایی استان اشاره کرد و گفت:  امروز برخی از روستاهای استان آب شربی استفاده می‌کنند که بدبو است.

امام جمعه زاهدان ضمن تقدیر از اجرای طرح "نذر آب" توسط جمعیت هلال‌احمر در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌ها به کمک بیایند و در کنار هلال احمر باشند حل معضل آب شرب استان ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هم جنوب و هم شمال استان نیازمند حمایت است، افزود: نذر آب اقدام بهینه ای است اما در شأن مردم نیست. باید از این مردم عذرخواهی کنیم که آنقدر که پای نظام بوده‌اند نظام به دنبال حل مشکل آنها نبوده است.

ارسال نظرات