۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۳۴۲۸
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران:

فصل تابستان فرصتی برای رشد علمی و معنوی طلاب است

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه در فصل تابستان با فراغ بال بهتری می تواند به تقویت برنامه های علمی و آموزشی خود بپردازد، گفت: این ایام فرصت مغتنی برای برگزاری دوره های ارتقایی و رفع نواقض در مدارس علمیه است.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تابستان را فرصت بسیار مغتنمی برای تقویت بنیه علمی طلاب دانست.

وی با بیان این که این تصور اشتباه که مدارس علمیه همانند دیگر مراکز علمی و آموزشی در فصل تابستان باید تعطیل باشند و به تعطیلات تابستانه بروند باید از فضای حوزه برچیده شود، افزود: عنوان تعطیلی برای یک طلبه حوزه نباید معنایی داشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه باید از همه فرصت های به وجود آمده نهایت استفاده علمی و معنوی را ببرد، خاطرنشان کرد: فرصتی که امروز در اختیار طلاب قرار داده شده تکرار شدنی نیست.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود فرصت سوزی در حوزه را خطری جدی برای رشد علمی و معنوی طلاب حوزه دانست و تصریح کرد: باید باید از لحظه لحظه عمر خود در جهت علم آموزی و رشد معنوی خود بهره گیرد.

وی با بیان این که طلبه در فصل تابستان با فراغ بال بهتری می تواند به تقویت برنامه های علمی و آموزشی خود بپردازد، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنی برای برگزاری دوره های ارتقایی و رفع نواقض در مدارس علمیه است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه نباید فرصت به وجود آمده در فصل تابستان را به راحتی از دست بدهد، بیان داشت: تعطیلات زیاد در حوزه یک آفت جدی است که باید تا حد ممکن کاهش پید کند.

حجت الاسلام اکبری بر ضرورت هدفمند کردن تعطیلات در حوزه تأکید کرد و گفت: طلبه نباید لحظه ای از علم آموزی دور شود بلکه باید همه لحظات عمر یک طلبه باید در مسیر آموختن عام دین خلاصه شود تا بتواند به آن جایگاه رفیعی که مد نظر دارد دست پیدا کند.

وی با اشاره به این که عالمان بزرگ دینی از همه لحظات عمر خود در جهت آموختن علم دین بهره گرفتند، بیان داشت: اگر امروز می بنیم که شخصیت های بزرگی رأس حوزه نور فشانی می کنند به دلیل تحمل مشکلات و مصائب بسیاری در دوران تحصیلی است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه همزمان با آغاز فصل تابستان چندین طرح ارتقایی و رفع ناقصی در مدارس علمیه استان برگزار شد، گفت: هر یک از این دوره ها با استقبال مناسب علاقه مندان مواجه شد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید براین که فصل تابستان فرصتی جهت ارتقاء توان و بنیه علمی طلاب و کاهش نواقض درسی است، خاطرنشان کرد: طلبه باید فرصت تابستانه را غنیمت بشمارد و در جهت تقویت آموخته های علمیه خود گام بردارد.

وی با بیان این که طلاب در کنار علم آموزی نباید فرصت تبلیغ را در تعطیلات تابستان از دست بدهند، تصریح کرد: شرایط و بسترهای لازم در این ایام برای تبلیغ صحیح آموخته های علمی و دینی خود به جامعه بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید برای تبلیغ در فصل تابستان برنامه مدونی تدوین کنند، بیان داشت: با توجه به کم بودن حجم برنامه های درسی در فصل تابستان می توان از این فرصت به وجود آمده در جهت تبلیغ صحیح و عمیق دین در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام اکبری بر ضرورت مطالعه دقیق و عمیق سیره علمی و علمی علما و مراجع دینی از سوی طلاب جوان تأکید کرد و گفت: طلاب با مطالعه دقیق زندگی علمای دین می توانند مسیر صحیح حرکت خود را در زندگی طلبگی پیدا کنند و در همان مسیر گام بردارند.

وی با بیان این که طلاب در فصل تابستان علاوه برنامه های علمی و تبلیغی می توانند رشد علمی خود را رقم بزنند، خاطرنشان کرد: طلاب باید در این ایام به منظور انجام رسالت تبلیغی خود، ضمن شناخت دقیق از نهایت بهره لازم ببرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلبه باید همه فرصت های عمر خود را غنیمت شمرده در جهت رشد علمی و معنوی خود گام بردارد، افزود: باید بنیه و توان علمی یک طلبه قوی و مستعد باشد تا بتواند به خوبی آموخته های خود را به نسل جوان انتقال دهد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات