۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۷۲۹۹۶
آيت الله شاهچراغی:

فرهنگ شهادت‌طلبی و سیره شهدا به نسل جدید منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی و سیره شهدا به نسل جدید منتقل شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با رئیس ستاد کنگره بزرگداشت 3 هزار شهید استان سمنان و فرمانده سپاه استان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان همواره درصدد از بین بردن این نظام مقدس بودند.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی و سیره شهدا به نسل جدید این انقلاب در دستور کار قرار گیرد افزود: شهادت‌طلبی مهم‌ترین رمز پیروزی ملت ایران در مقابل دشمنان است و در این مدت این مردم با گذشتن از جان خود در تمام صحنه‌های نبرد با دشمن حضور چشمگیری داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه تدوین و چاپ فرهنگ‌نامه‌های شهدا در استان سمنان می‌تواند در این عرصه نقش‌آفرین باشد اذعان کرد: شهدا برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی مردم ایران به جبهه رفتند و جان خود را از دست دادند.

وی افزود: امروز روحیه شهادت‌طلبی باید در تمام مسئولان نظام تقویت شود تا اقدامات مؤثری برای حفظ این انقلاب و جلب رضایت مردم انجام دهند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی متعدد در جامعه امروزی خاطرنشان کرد: باید راه شهدا را در تمام صحنه‌های زندگی و بین تمام اقشار مختلف مردمی تداوم یابد.

سردار حسن حسن‌زاده نیز در این دیدار از تدوین فرهنگنامه 12 جلدی شهدای دامغان خبر داد و اظهار داشت: این فرهنگنامه به چاپ رسیده و نسخه‌ای از آن به نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اهدا می‌شود.

وی افزود: رونمایی از این فرهنگنامه به‌طور رسمی در 17 مردادماه در شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات