۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۲۹۹۳
وزیر بهداشت:

نباید تمام مشکلات را به گردن دشمن انداخت

وزیر بهداشت بابیان اینکه باید حضور بخش خصوصی در حوزه درمان تقویت شود، تأکید کرد: نباید تمام مشکلات را به گردن دشمن انداخت و ما خودمان هم ایراد داریم.
وزیر بهداشت

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح سه شنبه در آئین افتتاح ۵۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان زنجان، افزود: تا به امروز ۶۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان زنجان اجرا و افتتاح‌شده که تحقق این توفیقات در راستای حمایت دولت و نمایندگان مجلس بوده است.

وی بابیان اینکه بخش سلامت مورد نیاز همه است و حکم نفس کشیدن را دارد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت می‌توان با نخوردن و نیاشامیدن زنده ماند ولی بدون سلامتی و نفس نمی‌تواند حیات لازم را داشت.

وزیر بهداشت گفت: می‌طلبد که همگان به حوزه بهداشت اهمیت بدهند و خوشبختانه در استان زنجان اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان انجام‌گرفته ولی هنوز کارهای مانده بر زمین داریم و بایستی خیرین  هم وارد کار شوند و همکاری لازم را بکنند.

هاشمی تأکید کرد: این استان برای راه‌اندازی بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی و احداث فاز دو بیمارستان ولیعصر نیاز به کمک خیرین دارد.

وی بابیان اینکه باید حضور بخش خصوصی در حوزه درمان تقویت شود، تأکید کرد: باید بخش خصوصی در بخش سلامت سرمایه‌گذاری کند و زنجان استعداد لازم برای سرمایه‌گذاری را دارد چراکه ژن‌های خوبی همچون پرفسور ثبوتی و شهید شهریاری دارد.

وزیر بهداشت افزود:  در استان زنجان به‌عنوان مرکز کلان مناطق باید رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی تقویت شود و خیلی از رشته‌ها راداریم ولی بازهم کمبود است.

هاشمی گفت: علیرغم گسترش شهرها و افزایش جمعیت در مرکز استان با کمبود امکانات و تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم و باید همراهی و کمک کنیم و زیرساخت‌ها، ابزارها و امکانات آن تقویت شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه شرایط سخت بوده و این شرایط برای محرومین بسیار سخت‌تر است ولی بایاس و ناامیدی نمی‌شود دردی را درمان کرد و باید راه‌حل برای رفع مشکلات مدنظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن دشمن انداخت و ما خودمان هم ایراد داریم و با ناله کردن دردی درمان نمی‌شود و باید برای رفع مشکل راهکار ارائه شود.

هاشمی یاد آور شد: متأسفانه گاهی ما قضاوت‌ها و موضع‌گیری‌هایی داریم و تاریخ نمی‌خوانیم و  از گذشته عبرت نمی‌گیریم و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

وی افزود: در سطح کشور و در استان زنجان باید طوری عمل کنیم که کمترین نگرانی در دل مردم ایجاد شود و باید در مان را بشناسیم و با اراده‌ قوی و محکم و مجاهدانه برای درمان تلاش کنیم.

وزیر بهداشت  ابراز کرد: امروز دشمن در صدد ضربه زدن به کشورمان است در عین حال هم مردمان بسیاری برای عزت و استقلال و تمامیت ارضی این کشور تلاش و هزینه کرده‌اند و امروز باید با ایمان و اراده برای مقابله با دشمن تلاش کنیم.

هاشمی گفت: باید متفاوت عمل کنیم و اگر قبلا ۱۶ و ۱۸ ساعت کار می‌کردیم امروز باید با تدبیر بیشتر تلاش کنیم  و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظرات