۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۷۲۴
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

۸۰۰۰ نفر در آذربایجان غربی از آموزش های قرآنی بهره مند می شوند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ارائه آموزش های عمومی و تخصصی قرآنی به بیش از هشت هزار نفر از مردم استان طی تابستان سال جاری خبر داد.
آموزش قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا، سجاد جعفرزاده با بیان اینکه آموزش همگانی عمومی و تخصصی قرآن کریم امسال در دستور کار قراردارد اظهارداشت: از این تعداد سه هزار نفر آموزش تخصصی و پنج هزار نفر تحت آموزش های عمومی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه کلاسهای آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم از ابتدای تابستان در ۳۵۰ موسسه قرآنی و خانه های شهری و روستایی استان آغاز شده و تا پایان تابستان تداوم دارد افزود: آموزش تخصصی شامل آموزش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم است که برای تمامی سنین ارائه می شود.

جعفرزاده آموزش های عمومی را روانخوانی، روخوانی، ترجمه، مفاهیم برشمرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ حفظ و ایجاد ساختارهای جلسات حفظ قرآن در استانها و آشنایی جامعه با مفاهیم روخوانی و روان خوانی قرآن از مهمترین اهداف این آموزشها ذکر کرد.

رئیس اداره ی امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و تخصصی موجود در حوزه  پرورش استعدادهای نهفته قرآن آموزان، در زمینه حفظ و قرائت قرآن، شناسایی و جذب استعدادهای برتر قرآنی و تربیت آنان به‌عنوان نخبه و الگوی قرآنی در سطح استان تلاش شود.

جعفرزاده توانمند سازی مدیران موسسات قرآنی با برگزاری دوره آموزشی ویژه را مورد تاکید قرار داد و گفت: این دوره آموزشی در طول یک ماه به مدت سه روز درهفته برای تمامی مدیران مؤسسات قرآنی آذربایجان غربی با حضور اساتید برجسته و بنام از تهران با هدف آموزش شیوه‌های مدیریت قرآنی در ارومیه برگزار می‌شود.

جعفرزاده افزود: در این دوره آموزشی که با موضوع اخلاق و رفتارهای قرآنی در حوزه مدیریتی، آشنایی مدیران با قوانین و مقررات اداری، اولویت‌سنجی و خلاقیت، نوآوری و نیز بررسی مفاهیم و آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود مدیران با شیوه‌های مدیریت مؤسسات قرآنی بیش از پیش آشنا می‌شوند.

ارسال نظرات