۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۷۲۶۴۹
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۱۶)؛

نگاهی بر مکاتب گوناگون یهودی صهیونیستی

بسیاری از ویژگی‌هایی كه قرآن كریم به قوم یهود نسبت می‌دهد، در جهان امروز به صورت مكاتب درآمده و در قالب نظام‌های حكومتی و نهادها ظهور یافته است.
 مکاتب گوناگون یهودی صهیونیستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

بسیاری از ویژگی‌هایی كه قرآن كریم به قوم یهود نسبت می‌دهد، در جهان امروز به صورت مكاتب گوناگون فكری، فلسفی، سیاسی و اقتصادی درآمده و در قالب نظام‌های حكومتی و نهادها و سازمان‌های ملّی و بین‌المللی ظهور یافته است.

 تعالیم انبیا(علیهمالسلام) ، در دوران كنونی، یا تحریف و یا نفی و تكذیب شده و دنیاپرستی و ماده¬گرایی، در اَشكال مختلف كاپیتالیسم، سوسیالیسم، اومانیسم، لیبرالیسم و هزاران ایسم دیگر، جایگزین آموزه‌های دینی شده است. 

نظام فاسد سرمایهداری با استفاده از مؤسسات بانكی و شبکه‌های عظیم بین¬المللی، كنترل شریان‌های اقتصادی و همچنین نظام‌های سیاسی و حكومتی را در كشورهای مختلف به دست گرفته است و جهان را به سوی مقاصد استكباری خود سوق می‌دهد. جنگ و صلح، شكوفایی اقتصادی و صنعتی، فقر و قحطی و عقب¬ماندگی، تحولات سیاسی و اجتماعی و جریان‌های فرهنگی و هنری، رسانههای ارتباطی و خبری و افكارعمومی، همه به گونهای با این شبكه جهانی مرتبط بوده، از آن اثر می‌پذیرند.

 اسلام، یگانه حقیقت زنده و پویای جهان نیز آماج کینه‌ها و خصومت‌ها قرار گرفته است و روزی نیست كه خون پاك مسلمانان با تیغ دشمنان دین خدا بر زمین نریزد و آن را لاله‌گون نکند. در پس سیمای كنونی جهان، خطوط اصلی چهره یهود را آن¬گونه كه قرآن كریم ترسیم کرده است، می‌توان دید؛ حتّی اگر نقاب حقوق بشر و نظم نوین جهانی را بر چهره داشته باشد.

به راستی! چرا خداوند متعال بیش از همه اقوام و امت‌ها، به اوصاف و شیوههای رفتاری یهود اشاره فرموده است؟! قرآن كریم که کتاب هدایت و عبرت بشر است، چرا یهودیان را دشمنان طراز اوّل مؤمنین معرفی کرده و بغض و کینه آنان را همانند عداوت مشرکین دانسته است؟ خداوند در این باره این‌گونه می‌فرماید:

﴿لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا﴾ 

به‌طور مسلّم، دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان را یهود و مشرکان خواهی یافت.

روشن است که بنی¬اسرائیل از تمام امت‌ها لجوج‌تر و كینهتوزتر بود و در برابر حق، سركشی بیشتری داشت؛ به همین دلیل صفات قوم یهود در ردیف بدترین و زشت‌ترین رفتار و صفاتی است كه ممكن است انسان یا قومی در زندگی دنیایی خویش داشته باشد.

مکاتب اومانیسم سکولاریم، فمینیسم، پوزیتیویسم(حسّ‌گرایی)، پراگماتیسم، ایده‌آلیسم، اگزیستانسیالیسم، پلورالیسم(تکثر‌گرایی)، اِولوشِنیسم(تکامل‌گرایی)، آمپریسم(تجربه‌گرایی)، راسیونالیسم(عقل‌گرایی)، نیهیلیسم(پوچ‌گرایی)، لیبرالیسم سرمایه¬داری(کاپیتالیسم)، امپریالیسم، مدرنیسم، پست مدرنیسم و ناسیونالیسم، نتیجه انحراف از حق است و در تمامی این مکاتب انحرافی، ردّ ‌پای اشرار یهود (یهودیان مادّی‌گرا) دیده می‌شود. ما در این فصل، فقط به تبیین و نقد اجمالی مکتب‌های ناسیونالیسم، اومانیسم و کمونیسم  می‌پردازیم.

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

 

ارسال نظرات