۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۱۷۶۰

برگزاری هزار عنوان برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه کرامت هزار عنوان برنامه در راستای گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در ۶۳ شهر و ۳۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
حرم مطهر امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدیوسف شاکری، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خادمان حرم رضوی میهمان مردم تبریز اظهار داشت: ویژه برنامه‌های «زیر سایه خورشید» از 23 تیرماه در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی با بیان این‌که همزمان با دهه کرامت امسال هزار عنوان برنامه در راستای گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در 63 شهر استان و 30 روستای آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود سه هزار خادم افتخاری از استان برای خدمتگزاری به زائران حرم مطهر رضوی نام‌نویسی کرده‌اند.

شاکری با اشاره به این‌که برنامه‌های دهه کرامت با رویکردهای «معرفتی و معنوی»، «تربیتی»، «آموزشی، علمی و پژوهشی»، «تبلیغی و ترویجی»، «اجتماعی»، «خدماتی» و « سازندگی» اجرا می شود، گفت: تقویت وحدت و هم افزایی، تحرک و کارآفرینی، خودباوری و خوداتکایی و ایجاد بستر وجدان کاری مورد هدف برنامه‌ها است.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی، دیدارهای عمومی خادمان رضوی با مردم، دلجویی از معلولین و زندانیان، بازدید از روستاهای محروم با عنوان «بزم نور» و آغاز خدمت رسانی به مناطق محروم، برگزاری گردهمایی فعالین فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت رضوی را از جمله برنامه‌های دفتر در استان برشمرد.

شاکری توزیع ارزاق متبرک رضوی در بین 700 فقیر، اهدای 70 جهیزیه به نو عروسان محروم و برپایی کرسی های تلاوت قرآن را دیگر دفتر آستان قدس در استان برشمرد و گفت: 28 کانون تخصصی در حوزه‌های مختلف شکل گرفته و در 18 شهر استان رابطان آستان قدس فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها را شناسایی افرادی دانست که تاکنون مشرف به حرم مطهر امام رضا(ع) نشده اند و اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 12 هزار نفر برای زیارت حرم رضوی اعزام کردیم و امسال هم تاکنون حدود 5 هزار نفر اعزام شدند.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اقدامات اقتصادی، فرهنگی و جذب نذورات مردمی از دیگر برنامه‌های دفاتر است، افزود: با توجه به اهمیت کارآفرینی؛ بخشی از نذوری که به نیت عام برای ثامن الحجج(ع) وقف شده است، به سمت مشارکت با خود مردم جهت راه اندازی کسب و کار، اشتغال و تولید سوق داده می‌شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات