۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۷۱۷۴۰
تولیت آستان قدس رضوی:

هر بخششی در عالم کرامت نیست

تولیت آستان قدس رضوی بابیان این‌که اولین شاخصه بخشش کریمانه توجه به خالق هستی است گفت: هر بخششی در عالم کرامت نیست.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مجلس خبرگان رهبری عصر چهارشنبه در مراسم اهدای سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: امروز عده‌ای مدعی نیکوکاری در عالم هستند که موردبحث ماست.

وی افزود: شاخصی برای نیکوکاری داریم که نشات گرفته از اندیشه و انگیزه نیکوست برخی در عالم خدمت می‌کنند ولی خدمت آنان از روی منفعت‌طلبی و منافع است برخی برای جلب‌توجه دیگران نیکوکاری می‌کنند هر بخششی در عالم کرامت نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اولین شاخصه بخشش کریمانه آن است که از روی خداخواهی و توجه به خالق هستی باشد کرامت و کرم کردن و بخشش به دیگران آن‌وقت ماندگاری دارد که نگاهش همان نگاه حضرت صدیقه طاهره باشد.

وی یادآور شد: بخشش ازنظر فرهنگ ما دارای جایگاه ویژه‌ای است اگر انسان به آن جایگاه برسد که روحش بزرگ شود حاضر است مال جان و آبرو را درراه خداوند تقدیم کند بزرگان علمی زیاد داریم اما بزرگواری معنای دیگری دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که هر بخششی ماندگار و اثرگذار است خاطرنشان کرد: فرقی میان زن و مرد وجود ندارد هر دو می‌توانند راه کمال و رستگاری را طی کنند هیچ تحول اجتماعی بدون حضور زنان رقم نمی‌خورد زنان در هر موضوع اجتماعی نقش‌آفرین هستند.

وی تصریح کرد: زنان گوی سبقت را درزمینهٔ معنوی از مردان ربوده‌اند کمتر نذر و وقفی است که زنان در آن حضور ندارند زنان یا واقف و یا سرپرست وقف هستند و همیشه در کنار خیرات حضور دارند به برکت انقلاب اسلامی نقش زنان روزبه‌روز در جامعه پررنگ‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه همچنین گفت: جایزه جهانی گوهرشاد از نام یک بانوی فرهیخته نیکوکار نشأت گرفته که نام او همیشه در کنار مسجد گوهرشاد و حرم مطهر رضوی می‌درخشد این جایزه حرکتی برای درخشش زنان جهان اسلام است.

وی افزود: جایزه جهانی گوهرشاد برای رواج هر چه بیشتر کار خیر در زنان نیکوکار رقم خورده است و سال‌به‌سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: رسانه‌های گروهی و به ویژه رسانه ملی همه ابعاد زندگی زنان فرهیخته جایز گوهرشاد را تبیین کنند آنان الگوهایی برای جامعه ما هستند و کار نیک آنان باید برجسته شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از هشت بانوی فرهیخته جهان اسلام تجلیل شد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات