۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۷۱۶۷۴
حجت الاسلام حسینی کیا در گفت‌وگو با رسا:

دولت برای ترمیم کابینه اقدام نکند مجلس وارد می شود| مشکلات امروز نشانه ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مشکلات و معضلات امروز اقتصادی کشور را نشانه ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت دانست و تأکید کرد: اگر دولت برای ترمیم کابینه اقدام نکند مجلس وارد عمل می شود.
حجت الاسلام حسینی کیا حجت الاسلام حسینی کیا

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت ترمیم کابینه دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور، گفت: مشکلات اقتصادی امروز جامعه حاکی از ناکارآمدی عملکرد تیم اقتصادی دولت دارد.

وی افزود: شرایط کنونی جامعه می‌طلبد دولت یک اهتمام جدی در ترمیم کابینه اقتصادی داشته باشد و این ترمیم باید به گونه‌ای باشد که مشکلات مردم رفع شود نه این که تنها شخصی جایگزین شخص دیگر شود و همین روند امروز ادامه داشته باشد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت: اشخاصی باید جایگزین تیم اقتصادی دولت شوند که بتوانند درباره قوانینی که نیاز به جراحی دارد لوایحی را به مجلس ارائه دهند تا مجلس ضعف‌های قانونی آنها را اصلاح کند و دیگر اینکه بتوانند با رانت‌ها و قاچاق کالا که گلوگاه‌های نظام اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند برخورد جدی داشته باشند همچنین بتوانند یک آرامش نسبی در بازار اقتصادی ایجاد کرده و به صورت جدی از حوزه صنعت و تولید حمایت کنند در این صورت جامعه می‌تواند به رفع مشکلات موجود امیدوار شود.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به اینکه مجلس نیز بحث‌ها و جلساتی در زمینه ترمیم کابینه دولت داشته است، ابراز کرد: اگر دولت در این عرصه ورود نکند مجلس شورای اسلامی ورود خواهد کرد از این رو برخی نمایندگان بر این باور هستند که بعضی از وزرای اقتصادی دولت باید استیضاح شوند.

وی افزود: اما باید توجه داشت که برخی از نهادها و یا سازمان‌ها مانند بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری از دایره اختیارات مجلس خارج هستند و ظرفیت استیضاح ندارند بنابراین دخل و تصرف و جایگزین شدن این امور دست خود دولت است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات