۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۷۱۲۸۶
امام جمعه بندرعباس:

مردم ایران صداهای غیرخودی را تحمل نمی کنند

امام جمعه بندرعباس گفت: آن دسته از افرادی که در داخل کشور، خواسته های آمریکا را در قالب شعار بیان می کنند بدانند که مردم ایران صداهای غیرخودی را تحمل نمی کنند.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعيم آبادي نماينده ولي فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: باید جایگاه عالم دین روشن بشود، که اگر نشود و مردم به عالم دین توهین کنند همه وظیفه داشته اند جایگاه عالم دین را تبیین کنند.

وی با اشاره به لزوم گسترش علم و به خصوص علم دین به حاضران در نماز جمعه افزود: مطالب خطبه های نماز جمعه نیز جایگاه علمی دارد که باید آن را برای سایر مردم تشریح کنید. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: علت جایگاه عظیم عالم دین در روایات این است که عالم قلعه محکم دین است، با این وجود به دلیل انکه ارزش عالم دین تبیین نشده است، در بین مردم ارزش یک ورزشکار بیشتر از عالم دین است، در حالی که با مرگ عالم دین شیطان خوشحال و فرشتگان عزادار می شوند.

آیت الله نعیم آبادی با تبیین جایگاه عالمان دینی گفت: جایگاه عالم، جایگاه اسلام است به آن آسیب نزنید.

وی بیان داشت: مسؤولان با توصیه صرفه جویی در برق برای مردم به سود آنها تلاش می کنند زیرا اگر صرفه جویی نشود به اجبار خاموشی رخ می دهد،  که برای آب نیز بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه گفت؛ زیاده روی در آب و برق اشکال شرعی دارد.

آیت اللّه نعیم آبادی با اشاره به سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی مطرح کرد: بهزیستی و تامین اجتماعی هر دو در خدمت مردم هستند.

وی در ادامه خطاب به مردم افزود: با توجه به سالروز شکل گیری شورای نگهبان در انتخاب نماینده دقت کنید مخصوصا کسانی که سابقه نمایندگی مجلس دارند. بروید ببینید در مجلس تایید کند، شورای نگهبان صلاحیت اخلاقی و دینی را تایید می کند و تایید صلاحیت کاری آنها با رای مردم صورت می پذیرد شورای نگهبان از اول انقلاب خدمت های  بزرگی به انقلاب کرده است. 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به سالروز روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران اصلا منطق زورگویی ندارد همچنین از زورگویان نمی ترسد و این یک مطلب قرآنی است که" نه ستم بکنید و نه ستم بپذیرید" 

آیت الله نعیم آبادی گفت: ما غیر اسرائیل با هیچکس دشمنی اساسی نداریم و آمریکا بدلیل ظلم هایی که می‌کند دشمنی ماست. و حضور ایران در عراق و سوریه  بنا به تکلیف شرعی و انسانی ایران و به منظور کمک به مردم آنها است.

وی با اشاره به اعتراض مردم در موارد گرانی بیان کرد: صداها بر دوقسم هست صداهایی که خواسته شان را اعلام می کنند اما قسم دیگر صدایی است که صدای آمریکا است از  دهان بعضی افراد خارج می شود مردم این صدا را تحمل نمی کنند. این دهان ها که "نه غزه نه لبنان" را فریاد می‌زند همان صدای آمریکا هستند مردم برای گرانی خواسته های بحقی دارند اما اینها انحراف ایجاد می کنند. میان انتقاد و تخریب تفاوت های بسیاری وجود دارد. بنده نیز از جایگاه نماز جمعه به همه دولت ها انتقاد می کنم اما تخریب را پذیرفتنی نیست.

امام جمعه بندرعباس در انتهای خطبه سیاسی در رابطه با ولادت حضرت معصومه و روز دختر افزود: دختران خود را با الگوی حضرت معصومه پرورش بدهید، زیرا در غرب جز نکبت خبری نیست./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات