۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۰۶۱
آیت الله شبستری در گفت و گو با رسا:

با تکیه بر توان داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی مشکلات حل می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسؤولان می توانند با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کنند و راه حل مشکلات در خارج از کشور نیست، گفت: می توان با به فعلیت رساندن توان داخلی و تحقق بخشیدن اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کرد.
آیت الله محسن مجتهد شبستری

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظیفه امروز مسؤولان کشور در حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، گفت: در شرایطی که وضع اقتصادی کشور وخیم و نامطلوب است لازم است مسؤولان محترم به ویژه هیأت دولت فکری بیندیشند.

وی افزود: به نظر می رسد ریشه اصل گرانی ها مربوط به نوسانات قیمت ارز و طلا است. قطعا مسؤولان اقتصادی خصوصا بانک مرکزی می تواند نسبت به تثبیت نرخ ارز تدبیری اندیشیده و وضع موجود نگران کننده را از بین ببرد و چنانچه افراد فعلی که در این زمینه مسؤولیت دارند صاحب تدبیر و کفایت نیستند هرچه زودتر جایگزینی برای آنان تعیین گنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسؤولان می توانند با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کنند و راه حل مشکلات در خارج از کشور نیست، گفت: امروز که دشمنان خارجی با سرکردگی آمریکا این تحریمها را پیش آوردند، شاهد مشکلات فراوان اقتصادی هستیم، ولی می توان با به فعلیت رساندن توان داخلی و تحقق بخشیدن اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم.

لزوم استفاده از کالای ایرانی برای آحاد مردم
وی ادامه داد: حمایت دولت در تولید و افزایش مرغوبیت کالاها و رعایت استانداردها به وسیله کار آفرین ها، ممنوع شدن واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود و مبارزه با قاچاق کالاها از سوی دولت قدر زیادی از مشکلات کنونی اقتصادی کشور را حل می کند. بر آحاد مردم نیز لازم است فقط کالای ایرانی مصرف کنند.

متولی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی با اشاره به نقشه دشمن در مسائل فرهنگی و وظیفه روحانیت در این زمینه، گفت: زمانی که دشمن از راه تهاجم نظامی و جنگ تحمیلی هشت ساله شکست خورد، از طریق جنگ نرم یا هجمه فرهنگی وارد شد. دشمنان با القای شبهات اعتقادی و مسائل اخلاقی وارد عمل شده و در حال حاضر نسل جوان و نوجوانان در آماج حملات دشمنان انقلاب و دشمنان اسلام هستند.

وظیفه روحانیت مقابله با حملات فرهنگی است
آیت الله شبستری افزود: در چنین شرائطی وظیفه والدین مراقبت از فرزندان خود است. امروز وظیفه روحانیت این است که به هر طریق ممکن با این هجمه ها مقابله کنند. در ابتدا مسؤولان و متولیان امر در مساجد فضای مناسبی برای جذب جوانان در مساجد فراهم کنند تا آنان حضور بیشتری در مسجد داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مساجد باید برای نشر معارف اسلام کلاسهایی را تشکیل دهند. امروز باید در مساجد، مدارس و دانشگاه ها مسائل جدید اعتقادی و معارف دینی با زبان قابل فهم برای نسل جوان بیان شده و یا به شکل پرسش و پاسخ در این اماکن تشکیل شود. برخی از طلاب و روحانیان که نسبت به فضای مجازی تسلط دارند به طور انفرادی و در صورت امکان با مشارکت افراد همفکر، متعهد و علاقمند به شبهات اعتقادی و اجتماعی القاء شده پاسخ و در فضای مجازی منتشر کنند./811/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات