۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۶۹۹۹۳

طنز | نامه ۱۰۰ نفره

در این قسمت از برنامه می پردازیم به نامه ای که اخیرا صد بیش فعال سیاسی، به سران نظام نوشته و خواهان مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا شده اند، با این انگیزه که "مهرم حلال جونم آزاد ".
نامه اصلاح طلبان، اصلاح طلب

سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه طنزنویسان حوزوی

تحلیلی برای نامه آن ۱۰۰ نفر

در این قسمت از برنامه می پردازیم به نامه ای که اخیرا صد بیش فعال سیاسی، به سران نظام نوشته و خواهان مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا شده اند، با این انگیزه که "مهرم حلال جونم آزاد "

از آنجا که در جریان اتفاقات سیاسی هر حرکتی حتی پرتاب خودکار هم نیازمند تحلیل است، ما نیز می خواهیم با ارایه یک تحلیل خفن، سهمی در بازار نظریه پردازی های سیاسی داشته باشیم، به این امید که این بازار حباب نداشته باشد.

در ابتدا لازم است به دو نکته بپردازیم؛

اول آنکه در قسمتی از  متن نامه آورده شده " راه بازگشت همیشه باز است "

منظور شان احتمالا این است که "هر  وقت ماهی را از آب بگیریم تازه اس "، اما تحقیقات محلی –شما بخوانید شهری یا روستایی و یا حتی فضایی- ثابت کرده هر وقت ماهی را از آب گرفتند؛ مُرد !!!

دومی هم آنکه ترکیب امضا کنندگان این طوری است که مثلا از هر کدام از رشته های کبدی (یا زو) ، ای روبیک ، بندبازی، چتربازی، پرش با نیزه، تیله بازی و گردو بازی یک تیم بسازیم و بفرستیم جام جهانی فوتبال و توقع داشته باشیم گزارشگر بگوید : " چقدر خوبیم ما چقدر ماهن این پسرا ما با اینها به آرزوهامون میرسیم ".

این نامه موافقین و مخالفینی هم داشت که در ادامه به واکنش آنها خواهیم پرداخت:

واکنش مخالفین:

1- " کسانی که برای مذاکره با آمریکا نامه نوشته‌اند عقل سیاسی ندارند."

- بر اساس آنچه که سرویس های اطلاعاتی بنده اعلام داشتند، آنها این نامه را  بعد از کشیدن دندان توسط پزشک مربوطه، نوشتند.! تازه معلوم شده دندانی که کشیده شد، دندان عقلشان بوده!!!

2- " نوشتن چنین نامه‌ای، کودکانه است"

-  به عبارت دیگر: دستم بگرفت( پس کله ام زد ) و پا به پا برد، تا شیوه نامه نگاری آموخت!

3-" ابتدا از ایالات متحده خواسته شود به برجام برگردد و به گفت و گوهای قبلی پای بند بماند و سپس از ایران و آنها بخواهیم که مسائل دیگر خود را هم به گفت وگو بگذارند "

-عرض کنم که  بنده در جایی به بانک ها پیشنهاد دادم به بدهکاران بانکی وام کلان بدهند تا بدهی کلان قبلی را پاس – شما بخوانید ماست مالی – کنند؛ اتفاقا استقبال هم کردند حتی تصمیم داشتند که از من تقدیر کنند، ولی قسمت نشد!

4- " اول قوی شویم، بعد با امریکا مذاکره کنیم "

- ما که از بُعد بصیرتی قوی هستیم، شما هم قوی شوید تا قدرت ایران را ببینید؛ برنامه پیشنهادی ما برای قوی شدن ایشان عبارتنداز:

پرس سینه با دمبل  3 سِت، با 3 تکرار ؛ جلو بازو (چپ و راست) با دمبل ، ۳ سِت  با 3 تکرار ؛ پشت بازو (چپ و راست) با دمبل ، 3 سِت  با 3 تکرار ؛ پرس پا (چپ و راست) ، ۳ سِت با 3 تکرار؛

توازن در چپ و راست و تَکرارها خیلی مهم است!

فقط از مواد نیروزا استفاده نشود؛ چون یکی استفاده کرد و کهیر زد!

موافقین:

1- " پیش از اینکه او (ترامپ) بخواهد به اهدافش برسد، در زمین او با شیوه خودمان بازی کنیم"

- در اینجا لازم است بگوییم که: اولا  پول زمین را چه کسی  حساب می کند؟ ما هر وقت رفتیم فوتبال یا فوتسال، سر اینکه پول زمین را کی بدهد دعوای مان شد (بعضی ها هم دعوا گرفتند!)؛ دوما اینکه آیا ورود به زمین دیگران بدون اجازه مالک آن کار خوبی است؟ (وات تو دو وات ناد تو دو)؛ سوما هم اینکه رفتیم جایی فوتبال، بعد آنها با ما والیبال بازی کردند؛ ما اما به شیوه فوتبالی والیبال بازی کردیم!!!!

2- " هر زمان که تیم مذاکره کننده حس کرد طرف مقابل تنها به دنبال دیکته کردن نظرات خود است، می تواند میز مذاکره را ترک کند".

- باید بگوییم که دیکته کلا چیز خوبی نیست، مثلا جان می کندیم تا قسطنطنیه را درست بنویسیم؛ آخرش هم می نوشتیم غثطندنیح !! از این که بگذریم ظاهرا منظورشان این است که همه گزینه هامان روی میز است (زیر میزی کار خوبی نیست) قهر می کنیم و می رویم؛  قهر قهر تا قیامت. بقول معروف " هرگز یک ایرانی را تهدید نکن "

امیدوارم با این تحلیل خفن و جامع، افقی تازه در سپهر سیاسی شما گشوده باشیم.

تا تحلیلی دیگر و گشودن افق های تازه، شما رو به ادامه برنامه دعوت می کنیم.

به پایان آمد این دفتر / سیاست همچنان جاری است./841/ی۷۰۳/س

محمدجواد نیکزاد

ارسال نظرات