۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۶۹۸۶۴
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ایمان و عمل صالح رمز نجات بشر از ظلم و ستم است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایمان و عمل صالح رمز ظهور و نجات بشر از ظلم و ستم است، گفت: جهان با ظهور امام زمان(عج) پر از عدل و داد می‌شود و حقوق ضایع شده در آن هنگام احیا می‌شود.
آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مهدیه تهران گفت: خداوند بارها در قرآن کریم وعده داده که پایان تاریخ اتمام خوشی خواهد داشت.

وی افزود: در آخرالزمان حاکمیت روی زمین از آن صالحان و شایستگان خواهد بود و وعده الهی تخلف ناپذیر است چرا که خداوند قادر و راستگو است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: خداوند نسبت به بندگانش ذره‌ای ستم نمی‌کند قدرت خداوند قدرت مطلق و غیر اکتسابی است از این رو وعده او نیز بدون تردید وعده‌ای تخلف ناپذیر است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در آخرالزمان خداوند قدرت را در اختیار اولیای الله قرار می‌دهد، اظهار داشت: تحقق این وعده شرایطی دارد و آن این است که مردم باید اهل ایمان و عمل صالح باشند.

وی ادامه داد: ایمان و انگیزه عمل صالح باید باهم باشند تا وعده الهی محقق شود؛ گاهی برخی عمل صالح انجام می‌دهند ولی عمل آنان انگیزه الهی ندارد و برای جلب توجه دیگران اقدام به انجام کار نیک می‌کنند.

امام جمعه زنجان افزود: انسان اگر انگیزه الهی داشته باشد معاد و خداوند را باور دارد و در سایه ایمان عمل صالح انجام می‌دهد و تنها هدفش کسب رضای حضرت حق است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با استناد به روایات اهل بیت(ع)، گفت: در روایات متعددی آمده که باید مردم را به آینده‌ روشن امیدوار کرد، انبیای الهی نیز مردم را به آینده امیدوار می‌کردند بنابراین مردم تلاش کنند دیگران را از ناامیدی و یاس برهانند تا مردم امیدوار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه انسان تنها باید از خداوند بترسد و به او رحمت و کرم او امیدوار باشد، ابراز کرد: تاریخ با ظهور امام زمان(عج) نجات می‌یابد و ایشان حقوق ضایع شده را احیا می‌کنند امام سجاد(ع) می‌فرمایند: حضرت مهدی(ع) در طولانی بودن عمر به حضرت نوح(ع)، در ولادت پنهانی به حضرت ابراهیم(ع)، در پنهان شدن از دید مردم به حضرت موسی(ع)، در سخن گفتن در نوزادی به حضرت عیسی(ع) و در صبر بر سختی و دشواری به حضرت ایوب(ع) شباهت دارند و همچنین در ایشان در قیام همانند پیامبراکرم(ص) در سایه قدرت مادی و معنوی ظهور خواهند کرد و زمین را پر از عدل و داد می‌کنند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات