۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۷۶۹
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری در رویکردها و مجریان اقتصادی دولت

اسلامی گفت: حداقل انتظار مردم از دولت برای ایجاد آرامش قلبی در شرایط فعلی، بازنگری در رویکردها و مجریان اقتصادی دولت است که مسبب مشکلات فعلی شده اند.
محمد مهدی اسلامی

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مواضع نامزد حزب مؤتلفه اسلامی که در ایام انتخابات به آقای روحانی هشدار دارد که آنچه مانع رشد کشور شده است، بانک ها هستند که به بنگاه های ایجاد نقدینگی تبدیل و وارد ربا شده اند، گفت: دیگر دلسوزان هم درباره نقدینگی به دولت هشدارها دادند اما از سوی دولت نیروی با اراده ای که این بازی را برهم بزند، به میدان نیامد.

وی با اذعان به وجود توطئه های نظام سلطه برای اختلال در اقتصاد ایران، به نقاط ضعفی در داخل که دشمن به آنها امید بسته اشاره کرد و افزود: دولت از نقش اصلی خود فاصله گرفته است و شاهد بنگاه داری از سوی برخی مجموعه های دولتی و خصوصی نما اما به واقع دولتی هستیم. منفعت طلبی حاصل از این رویکرد و کرختی حاصل از دولت بزرگ، مانع از ورود به هنگام دولت و ممانعت از اختلال های اقتصادی اخیر شده است.

اسلامی تصریح کرد: در دولت دوازدهم شاهد ادامه رویه دولت یازدهم بودیم و همچنان مجموعه دولت نتوانست برای واگذاری اقتصاد به مردم و کوچک کردن دولت گام بردارد؛ حتی شاهد بازگشت دولت به عرصه هایی هستیم که در مقطعی حضور دولت کمرنگ تر شده بود و به نظر می رسد ادامه کار این گروه اقتصادی جز آنچه تا به حال اتفاق افتاده، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مدیر مسؤول هفته نامه شما ابراز داشت: دولت نیازمند ترمیم خود با جایگزینی نیروهای باورمند به اقتصاد مردمی و توانمند در اجرا است که با پیاده کردن واقعی سیاستهای ابلاغی اصل 44 قانون اساسی، نقدینگی عظیم کشور را در خدمت تولید و پیشرفت قرار دهند.

وی با تأکید بر مطالبه حزب مؤتلفه اسلامی برای تغییرات در رویکرد اقتصادی دولت، افزود: اگر زمینه های لازم، راهنمایی و تضمین های مورد نیاز فراهم شود، می توان نقدینگی فعلی که مانند سیلی به هر عرصه اقتصادی وارد شده و آسیب می زند را در خدمت رشد و توسعه تولید و پیشرفت واقعی کشور قرار داد و نگرانی مردم درباره آینده سرمایه های سرگردان‌شان را برطرف ساخت. در چنین شرایطی طبیعتا مردم نیز از مشارکت در طرح هایی که سود مناسب و بدون شبهه ربوی داشته باشد، استقبال خواهند کرد.

اسلامی لازمه توفیق در این عرصه را خودباوری و دل بریدن از نسخه های پیشنهادی غربی که خود به دنبال اختلال در نظام اقتصادی ما هستند دانست و افزود: غرب برای اختلال در اقتصاد ما چند وجهی عمل می کند، از یک سو با اعمال تحریم، فشار وارد می کند و از سوی دیگر با وارد کردن عوامل نفوذی، موازنه بازار را بهم می ریزد. باید مراقب بود با پیوستن به قراردادها و کنوانسیون های مکمل این رویکرد، به دام یاری ناخواسته آنها در آسیب رسانی به اقتصاد کشور نیفتیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی دل بستن به اروپا در برابر جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را ناشی از ساده اندیشی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که اقتصاد آمریکا و اقتصاد اروپا درهم تنیده است و بخش قابل توجهی از سهام بسیاری از قطب های اقتصادی اروپا در اختیار آمریکاست و از سوی دیگر حجم مبادلات مالی، چند ده برابر ایران با اروپا میان آمریکا و اروپا برقرار است، تفکر منفعت طلب حاکم بر اروپا هرگز کشورمان را به ایالات متحده ترجیح نخواهد داد و حتی اگر در سطوح سیاسی توافقاتی صورت بگیرد؛ در عرصه اقتصادی به آنها عمل نخواهد شد؛ امری که با توجه به اقتصاد غیردولتی اروپا به لحاظ سیاسی نیز برای آنها قابل توجیه خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حداقل انتظار مردم از دولت برای ایجاد آرامش قلبی مردم، بازنگری در رویکردها و مجریان اقتصادی دولتی است که مسبب مشکلات فعلی شده اند./969/ت302/ب1

ارسال نظرات