۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۴۹۹
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

مشکلات اقتصادی کشور نتیجه اعتماد به کشورهای غربی است

حجت الاسلام احمدی مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه اعتماد به کشورهای غربی دانست و گفت: نگاه دولت از روز اول به برجام و کشورهای غربی بوده که نتیجه ای جز نابسامانی در امور اقتصادی را برای ملت به همراه نداشته است.
سیدمحمد احمدی

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: متأسفانه دولت برنامه ریزی جامع و آینده نگر برای مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی ندارد و این تأسف آور است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه دولت افسار امور اقتصادی کشور را به حال خود رها کرده است، اظهار کرد: باید هر چه زودتر نمایندگان مجلس برای ساماندهی امور اقتصادی وارد میدان عمل شوند و نگذارند فشار اقتصادی کمر مردم را بشکند.

وی، مشکلات اقتصادی امروز کشور را نتیجه اعتماد به کشورهای غربی دانست و افزود: متأسفانه نگاه دولت از همان روز اول به برجام و کشورهای غربی بوده که نتیجه ای جز نابسامانی در امور اقتصادی را برای ملت به همراه نداشته است.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اگر دولت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کرد امروز چنین مشکلات اقتصادی نداشتیم، گفت: متأسفانه دولت هیچ گاه به معنای واقعی کلمه در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت نکرد و هنوز هم نمی خواهد در این مسیر قرار گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تکیه بر توانمندی های داخلی تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی پیش روی کشور است، خاطرنشان کرد: باید همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تمام توان کشور به سمت استفاده از ظرفیتهای داخلی و تولید ملی معطوف شود تا دشمن نتواند به بهانه های واهی کشور را تحت فشار اقتصادی قرار دهد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تحریم دشمن تازگی ندارد و از همان روز نخست شکل گیری انقلاب بوده و ادامه هم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم به تحریم دشمن بخندیم که روی پای خود ایستاده باشیم و این امر تنها با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر ظرفیتهای بومی تحقق پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک الگوی تمام عیار و علمی متناسب با نیازهای روز کشور است، ابراز کرد: اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، مردم ‌بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است، با اراده‌ مردم، سرمایه‌ مردم و حضور مردم تحقّق پیدا می کند./9457/ت303/ب1

ارسال نظرات