۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۳۵۰
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

ناتوانی در وظایف نمایندگی مجلس توجیه شرعی و قانونی ندارد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نمایندگان عصاره ملت هستند اگر در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرایی شدن آن با ضعف و ناتوانی برخورد کنند به لحاظ شرعی مشکل دارد.
روح الله بابایی صالح

روح الله بابایی صالح دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید قانونگذاری‌های مجلس برای رفع مشکلات مردم به ویژه طبقه ضعیف جامعه باشد، گفت: طبق فرمایش امام راحل مجلس در راس امور است.

وی افزود: نمایندگان عصاره ملت هستند بنابراین باید بدون تعارف و ملاحظه هرگروه یا جناحی با قدرت قانون‌گذاری کرده بر اجرایی شدن آن هم نظارت داشته باشند؛ این فرصت خدمت‌رسانی را قدر بدانند و درست عمل کنند؛ چراکه اگر در این مراحل بدون روحیه انقلابی و با ضعف و ناتوانی برخورد کنند به لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه نباید مجلس نماد تردید، خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد؛ عنوان کرد: اگر نمایندگان مجلس بدون واهمه یا ملاحظه هر گروه یا جناحی به کار قانونی و شرعی خود  عمل کنند خداوند هم آنها را یاری می‌کند و دچار احساس یاس و ناامیدی نخواهند شد.

بابایی صالح درباره اینکه اگر نمایندگان روحیه انقلابی نداشته باشند چه آسیب‌هایی متوجه کشور می‌شود، ابراز کرد: مجلس ریل‌گذار است اگر روحیه انقلابی نداشته باشد و احساس ناامیدی و یاس کنند و از وظایف خود کوتاهی کند برخی قوانین در کشور اجرایی نمی‌شود؛ نظارت، پرسش‌گری و مطالبه از قوه مجریه وظیفه نماینده است، نمایندگان مجلس باید به فکر قشر ضعیف جامعه باشند که آنها صدمه نبینند؛ برای این موضوع نمایندگان نباید از اقشار بی‌درد جامعه باشند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: اگر تمام دستگاه‌ها به ویژه نمایندگان شورای اسلامی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را الگو و سرمشق خود قرار دهند و به آن عمل کنند؛ به طور قطع کشور ما که امکانات زیادی دارد در مقابل دشمن کوتاه نیامده و از دشمن طلب یاری نخواهد داشت و برای حفظ استقلال خود ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

بابایی صالح در پایان خاطرنشان کرد: ما به کشورهای بیگانه نیاز نداریم به شرط اینکه وحدت و همدلی داشته باشیم؛ وجود سلایق در کشور نیاز است اما باید همه در مقابل دشمن وحدت و همدلی داشته باشند قانون را اجرایی و عملی کنند که هیچ دشمنی نتواند به نظام و انقلاب ما آسیب برساند./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات