۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۶۹۱۰۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مذاکره با ‌آمریکا بالاترین ذلت است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نویسندگان نامه برای مذاکره با آمریکا پادوهای آمریکا و ترامپ در داخل هستند، گفت: نویسندگان این نامه ضلع سوم مثلث آمریکا و اروپا بودند در جریان برجام و خروج آمریکا از آن تقسیم کار کرده بودند.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به بررسی لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر نمایندگان مجلس با ایشان در این خصوص تذکرات لازم را دادند، گفت: خوشبختانه با هوشیاری و تذکرات متعدد نیروهای انقلابی و دلسوزی این لایحه دو ماه به تعویق افتاد.

وی با بیان این که این معاهده های بین المللی، ​زیرساخت سلطه جهانی و دامی است برای کشورهایی نظیر ما است، افزود: باید چنین لوایحی با دقت و حوصله از سوی نمایندگان بررسی شود تا بعدها موجب پشیمانی مسؤولان نشود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که برجام درس عبرتی برای مسؤولان است که به راحتی به غربی ها اعتماد نکنند، بیان داشت: در همان مقطع نیز مقام معظم رهبری به صراحت در چند سخنرانی نسبت به بدعهدی آمریکایی ها هشدارهای لازم را داده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که FATF معاهده ای است که تصویب آن می تواند اثرات نامطلوبی برای کشور در پی داشته باشد، خاطرنشان کرد: نباید چنین لوایح مهمی به همین راحتی در مجلس به تصویب برسد بلکه نیازمند کار کارشناسی بیشتری خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند چنین لوایح بین المللی ممکن است نقاط مثبت هم داشته باشد، افزود: اما این نقاط مثبت نباید موجب پیوستن کشورمان به چنین معاهداتی شود.

حجت الاسلام لائینی افزود: آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حالی حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه های جبهه مقاومت را در لیست گروه های تروریستی خود قرار داده اند که این گروه ها در خط مقدم دفاع از جبهه مقاومت و مقابله با مستکبران عالم قرار دارند.

وی ادامه داد: آنها در حالی حزب الله، سپاه پاسداران، سپاه قدس، مجاهدین یمنی و مظلومین فلسطین را تروریست می دانند که عربستان سعودی چندین سال است که در یمن کودک کشی می کند و آنها نیز از این رژیم کودک کش حمایت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حالی خود را مدافع حقوق بشر می دانند که امروز وضعیت مردم فلسطین و یمن بسیار بحرانی است، گفت: آنها حتی به طور علنی از جنایت های رژیم صهیونیستی و آل سعود در غزه و یمن دفاع می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همین کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر سال ها است که گروه های تروریستی برای ضربه زدن به ایران اسلامی حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند، افزود: گروهک تروریستی منافقین که جنایت های بسیاری را در کشورمان مرتکب شده امروز مورد حمایت همین کشورهای غربی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که تعریف ما از تررویسم با تعریفی که آمریکا و دیگر کشورهای غربی دارند بسیار متفاوت است، گفت: به همین دلیل نمی توان به لوایح بین المللی که همین کشورها طراح آن هستند اعتماد و اطمینان کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وضعیتی که امروز در سوریه، عراق، افغانستان و یمن می بینیم نتیجه دخالت ها و سیاست های مداخله جویانه آمریکا و هم پیمانانش در منطقه است، افزود: آنها به بهانه مبارزه با تررویسم ملت های بی گناه منطقه را به خاک و خون می کشند در حالی که تروریسم واقعی خود آنها هستند.

حجت الاسلام لائینی با ابزار تأسف از تلاش برخی ها برای امضاء این معاهدات خطرناک در داخل کشور، گفت: امضاء چنین معاهداتی به طور فراهم کردن بستر نفوذ دشمن به داخل کشور با دستان خودمان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مجلس و مسؤولان هشدارهای مقام معظم رهبری را در خصوص این لوایح را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: نباید به خاطر برخی منافع حزبی و گروهی منافع ملی را فدا کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نمایندگان مجلس نباید با تصویب چنین طرح و لوایحی کشور را زیر یوغ پیمان های بین المللی ببرند، افزود: نمایندگان مجلس باید با هوشیاری و بصیرت مانع از طرح چنین لوایحی در صحن شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به نامه عده ای در خصوص مذاکره بی چون و چرا و بی قید و شرط با آمریکا، افزود: دیگر هیچ ذلتی بالاتر از این نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این گه این افراد پادوهای آمریکا و ترامپ در داخل هستند، افزود: نویسندگان این نامه ضلع سوم مثلث آمریکا و اروپا بودند در جریان برجام و خروج آمریکا از آن تقسیم کار کرده بودند./۱۳۱۷/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات