۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۶۹۰۸۷
آیت الله اعرافی:

هدف FATF تأمین امنیت اسرائیل و قطع شاهرگ مقاومت است | نباید در دام قراردادهای استعماری قرار گرفت

امام جمعه قم گفت: در FATF کار به گونه ای تنظیم شده که با تفسیر غلط از تروریسم بتوانند شاهرگ های مقاومت را قطع کنند و با این تفسیر غلط اسرائیل غاصب در امنیت قرار می گیرد.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،  با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال گذشته گفت: متأسفانه در سال 96 طلاق در جامعه افزایش پیدا کرده و سن ازدواج بالا رفته است.

وی افزود: باید فرهنگ ها اصلاح شود و مبنی بر دستورات اسلام باشد چرا که افزایش طلاق و بالا رفتن سن ازدواج بنیان های معنوی و آرامش نسل جوان را تهدید جدی می کند.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه نهاد تأمین کننده عدالت در جامعه است که باید حرمت و کرامت آن صیانت شود، هنگامی که این قوه با مفسدان، اخلالگران امنیت و جنایتکاران برخورد می کند باید مورد حمایت باشد.

وی ادامه داد: قاطعیت قوه قضائیه در برابر مفاسد مسأله مورد انتظار جامعه است، قوه قضائیه به عنوان یکی از ارکان مهم حاکمیت است که سلامت اداری در آن باید بیش از جاهای دیگر باشد چرا که این قوه پشتوانه امنیت و سلامت است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که تأمین عدالت و توجه به محرومان از سوی دستگاه قضا بسیار مهم است تا مورد ظلم و ستم قرار نگیرند، ابراز داشت: بهره گیری از روش های علمی و فناوری نو با رویکرد پیشگیری و فرهنگی باید در دستور کار این قوه باشد؛ انتظار جامعه این است که فرایند رسیدگی قضایی آسان، عادلانه و سالم باشد، برخورد قوه قضائیه با مخلان امنیت و مفسدان از جمله که در هفته اخیر انجام شد مورد تأیید جامعه است و مفسدان باید طعم قاطعیت اسلامی و انقلابی را بچشند.

وی با اشاره به 8 شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) عنوان کرد: این روز یادآور یک خاطره تلخ توسط وهابیت تکفیری است، این حرکت مفتضحانه که آل سعود انجام داد بی حرمتی به مقدسات اسلامی و شیعی و تخریب یکی از میراث های تاریخی بود که نقش حقوق بشر به شمار می رود و متأسفانه مدعیان حقوق بشر از این حق جامعه اسلامی و پیروان اهل بیت(ع) دفاع نکردند، امیدواریم که جریان ظالم آل سعود شکست بخورد و امت اسلام از دست آن آزاد شود.

امام جمعه قم با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین در مسجد و مراکز دینی باید بر خود مردم استوار باشد، مانند سنت همیشگی مردم باید مبلغان را حمایت کنند و راه گسترش تبلیغ و تعمیق معارف دین را فراهم کنند؛ خانه، مدرسه، حوزه و جامعه در قبال تبلیغ مسؤولیت دارند و امیدواریم شاهد همبستگی همکاری بیشتر در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به روز اصناف و تجار اضافه کرد: امیرمؤمنان تاجران و اصناف را به رعایت عدالت، تسهیل خرید و فروش و رعایت حقوق نیازمندان توصیه می فرماید، اخلاق و فقه خرید و فروش باید در بازار جامعه اسلامی رعایت شود، ارزش های اخلاقی و فقهی باید مورد توجه باشد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح برخی قراردادها مانند FATF در مجلس گفت: برخی قراردادهای بین المللی مورد نیاز است اما در 100 سال در قراردادها و کنوانسیون های شاهد چند خطا و انحراف بزرگ هستیم، بی اعتنایی به مبانی فکری دیگر اقوام و صاحبان فکر در دنیا و انحصارگرایی فکری در جهان غرب در کنوانسیون ها منکعس شده است.

وی افزود: در بسیاری از کنوانسیون ها جامعه اسلامی و ارزش های مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که حق بشر این است که به مبانی اعتقادی آن توجه شود، حق همجنس بازی به عنوان شنیع ترین حرکت ضد انسانی در کنوانسیون های غربی رسمیت پیدا می کند، غربی ها حق ندارند ضد ارزش ها را بدون منطق در کنوانسیون ها قرار دهند.

مدیر حوزه های علمیه بی عدالتی در اجرا را از دیگر مشکلات کنوانسیون های بین المللی دانست و اظهار داشت: دولت های بزرگ به راحتی این کنوانسیون ها را نقض می کنند، آمریکا نیز در چند ماه گذشته از چند معاهده و کنوانسیون خارج شده است چون غربی ها رعایت این موارد را برای خوبی ضروری نمی دانند اما دیگران را الزام می کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر تفسیرهای غلط است، در FATF کار به گونه ای تنظیم شده که با تفسیر غلط از تروریسم بتوانند شاهرگ های مقاومت یمن، سوریه، بحرین، سوریه، عراق و حزب الله را قطع کنند، با این تفسیر غلط اسرائیل غاصب در امنیت قرار می گیرد اما جبهه بزرگ مقاومت مشمول تحریم ها قرار خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رتبه بندی ها به ابزاری برای تحمیل فرهنگی تبدیل شده است، ابراز داشت: غربی ها جامعه را با ابزارهای فکری خود متر می کنند و دیگران را مورد ستم و جنایت قرار می دهند و با کارهای گوناگون می خواهند جامعه به سمت ارزش های غیر الهی ببرند که یکی از ابزارها همین کنوانسیون ها هستند.

وی عنوان کرد: متأسفانه با 4 آسیب بزرگ در 100 سال اخیر در کنوانسیون ها مواجه هستیم و غربی ها یکجانبه گرایانه همه جهان را به سمت آن سوق می دهند، بر اساس کنوانسیون ها و تفسیرهای غلط ظلم های بسیاری انجام شده و بشریت حق دارد که به آن ها بد بین باشد، در FATF می خواهند جبهه مقاومت را از بین ببرند، می گوییم که کنوانسیون ها باید بر اساس اصول منطقی تنظیم شود و حقوق همه بشریت توجه شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: راه حل موضوع این است که حق تحفظ داشته باشیم و در جایی که خطر دارد محکم بایستیم و امضا نکنیم، رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تأکید کردند که بدون توجه و ناآکاهانه نباید در دام قراردادهای استعماری قرار گرفت بلکه باید مستقل از آن ها عمل کرد، مجلس و دولت باید به این نکات مهم توجه کنند.

وی با انتقاد از نامه سخیف جمعی درباره مذاکره با آمریکا اضافه کرد: در بحران و معرکه ای که امروز با آمریکا داریم و با قداره کشی و نقض عهد ترامپ و آمریکا کسانی در وسط میدان ندای مذاکره با پیمان شکنانی می دهند که مدتی از پیمان شکنی آن ها نگذشته است، این حرکت امری غلط و اشتباه بود و ملت در خط رهبری و همگام با ولایت در برابر این نغمه های ناروا خواهد ایستاد، راه رستگاری ملت و امت اسلام در هوشمندی، حکمت، شجاعت و مقاومت در برابر آمریکا است.

امام جمعه قم با اشاره به روزجهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد آسیب اجتماعی است که سرچشمه ده ها آسیب دیگر می شود و منشأ خسارت های بسیار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است، متأسفانه 55 درصد از طلاق ها به اعتیاد باز می گردد و 65 درصد از اختلافات خانوادگی به اعتیاد باز می گردد، مبارزه با قاچاق و اعتیاد وظیفه ای شرعی و انسانی است.

وی افزود: مسائل یمن بسیار آزار دهنده است و دنیا در برابر تهاجم شبانه روزی این مردم مظلوم خاموش است، این تهاجم سعودی ها و اماراتی ها با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست ها ظلمی آشکار است که دل هر انسانی را به درد می آورد، امت اسلامی و نهادهای بین المللی باید بیدار شوند./1323/

ارسال نظرات