۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۸۴۰
استاد حوزه علمیه:

خط شبکه های ماهواره ای تبلیغ حرص و طمع است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حرص انسان را از آخرت باز می‌دارد، گفت: رسانه‌های غربی با تحریک جوانان و نوجوانان آنان را از آخرت غافل کرده و تشویق به لذت‌های زودگذر و فانی دنیا می‌کنند و حرص آنان به دنیا را افزایش می‌دهند.
حرص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: انسان بعد از ماه مبارک رمضان باید تلاش کند از ثمرات و سرمایه‌هایی که در این ماه پربرکت کسب کرده حفاظت کند و از آن بهره برداری داشته باشد.

وی افزود: افضل اعمال براساس کلام پیامبراکرم(ص) پرهیز از گناه است بنابراین بهترین کار برای صیانت از سرمایه ذخیره شده در ماه مبارک رمضان ورع و اجتناب از گناه است.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه تقوا یک نیروی بازدارنده است که به صورت ملکه نفسانی و نیروی درونی انسان از گناه بازمی‌دارد، ابراز کرد: ملکه در صورت استمرار به دست می‌آید. انسان زمانی که مهارتی را به دست می‌آورد هنگام انجام کار دیگر نیاز به فکر کردن ندارد چون آن مهارت در وجود او ملکه شده است پرهیز از گناه نیز باید در وجود انسان ملکه شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه گناه پرده عصمت را می‌درد و کنار می‌زند، اظهار داشت: حرص اولین چیزی بود که شیطان به واسطه آن حضرت آدم را گمراه کرد. حضرت آدم متنعم بود اما ابلیس ایشان را به درخت ممنوعه حریص کرد و این حرص سبب هبوط انسان از بهشت شد.

وی گفت: امروز با مسلط شدن امپراتوری رسانه‌ای انسان‌ها به دنیا حریص‌تر شده‌اند در حال حاضر با توجه به فراوانی وسایل تبلیغ دنیا و حریص شدن، تربیت و حفظ خودمان بسیار دشوار شده است.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: امروز رسانه‌های غربی با تحریک جوانان و نوجوانان آنان را از آخرت غافل کرده و تشویق به لذت‌های زودگذر و فانی دنیا می‌کنند و حرص آنان به دنیا را افزایش می‌دهند؛ بنابراین برای نجات از این مشکلات لازم است انسان حقیقت دنیا را بشناسد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: زندگی دنیوی موقت و حیات اخروی برای انسان ابدی است انسان به هر میزان از نعمات دنیا بهره ببرد باید در آخرت بیشتر پاسخو باشد.

وی با بیان اینکه انسان در شرایط سخت و دشوار آزمایش می‌شود، اظهار داشت: در شرایط سختی و تحریم انسانیت و تدین افراد مشخص می‌شود تجربه چهار دهه انقلاب نشان می‌دهد مردم ما تا به امروز اهل ایثار و گذشت بودند بنابراین مردم باید سعی کنند در این دوره سخت نیز پیروز و سربلند شوند.

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد: در جامعه دینی مردم فارغ از هر گونه خودخواهی و خودپسندی به یکدیگر محبت و کمک دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات