۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۷۶۷

سه خبر از بازار نشر

انتشار "خاطرات سردار سلیمانی از آخرین روزهای جنگ"،نخستین دائرة‌المعارف اسلامی برای کودکان و جدیدترین اثر طاهره ایبد با عنوان «عجیب و عجیب‌های ته دریا» از مهم‌۲ترین اخبار بازار نشر هستند.
خبرهایی کوتاه از بازار نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشار "خاطرات سردار سلیمانی از آخرین روزهای جنگ"،نخستین دائرة‌المعارف اسلامی برای کودکان و جدیدترین اثر طاهره ایبد با عنوان «عجیب و عجیب‌های ته دریا» از مهم ترین اخبار بازار نشر هستند.

خاطرات سردار سلیمانی از آخرین روزهای جنگ

عباس میرزایی، نویسندۀ کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی، از آماده‌سازی سه عنوان جدید از این مجموعه خبر داد و گفت: تاکنون هفت جلد از مجموعه ۱۶ جلدی خاطرات سردار سلیمانی منتشر و توزیع شده و قرار است در آیندۀ نزدیک سه جلد دیگر از این مجموعه نیز منتشر شود.

وی با بیان اینکه مراحل تحقیق و نگارش این سه عنوان به اتمام رسیده است، ادامه داد: «جنگ تمام عیار» عنوان یکی از این مجموعه‌هاست که به عملیات والفجر ۸ می‌پردازد. خاطرات این اثر بازۀ زمانی خرداد ۶۴ تا اردیبهشت ۶۵ یعنی تا پایان عملیات والفجر و عملکرد لشکر ثارالله در این عملیات را روایت می‌کند. بخشی از کتاب نیز به مراحل آماده‌سازی این لشکر پیش از عملیات می‌پردازد.

همچنین «بصره در تیررس» عنوان کتاب دیگری است که به خاطرات کربلای ۵ از تاریخ دی ۶۵ تا فروردین ۶۶ می‌پردازد. همچنین «ملاقات با سنگرنشینان آن سوی خط» عنوان سومین کتابی است که آماده شده و خاطرات فروردین ۶۷ تا پایان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. این اثر، آخرین جلد از مجموعه ۱۶ جلدی خاطرات سردار سلیمانی است.

این نویسنده ضمن انتقاد از نحوۀ توزیع آثار از سوی ناشر گفت: توزیع مناسب کتاب خیلی مهم است اما متأسفانه برخی از علاقه‌مندان حتی از انتشار این آثار نیز مطلع نیستند. اگر سردار سلیمانی موافقت کند، امکان دارد که ناشر این آثار تغییر کند.

نخستین دائرة‌المعارف اسلامی برای کودکان

سیدعلی کاشفی خوانساری از انتشار یک دائرة المعارف اسلامی برای کودکان خبر داد و افزود: جلد نخست این مجموعه با عنوان «باورهای من» در ارتباط با اعتقادات و جلد دوم با نام «پیشوایان من» در ارتباط با پیغمبران اولوالعزم و رسول اکرم(ص) و امامان است. من این دو جلد را نوشته و به انتشارات به‌نشر تحویل داده‌ام.

وی ادامه داد: جلد سوم این مجموعه با عنوان «پدران و مادران من» به تاریخ تمدن اسلامی و چهارمین جلد با عنوان «خواهران و برادران من» به وضع امروز مسلمانان در جهان می‌پردازد. «زندگانی من» هم عنوان آخرین جلد از این مجموعه است که به سبک زندگی مسلمانان توجه می کند.

کاشفی خوانساری همچنین از گردآوری و انتشار کتاب «تأدیب الطفال» خبر داد و افزود: این کتاب نوشتۀ محمود مفتاح الملک مازندرانی است که در سال ۱۲۹۳ هجری قمری و هم‌زمان با ناصرالدین شاه، داستان‌هایی را برای بچه‌ها نوشته؛ من مقدمه‌ای بر این مجموعه نوشته و به همت انتشارات مدرسه، این کتاب را منتشر کرده‌ام. «منبع شناسی سینمای کودک و نوجوان» هم که به ارائۀ فهرستی از کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها می‌پردازد از دیگر آثاری است که به تازگی و به قلم این‌جانب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

شیرجه‌ای برای کشف عجیب‌های خلیج فارس به ته دریا

جدیدترین اثر طاهره ایبد با عنوان «عجیب و عجیب‌های ته دریا» به معرفی خلیج فارس برای مخاطبان گروه سنی «ج» (۱۰ تا ۱۲ سال) می‌پردازد. کودک این داستان به آب‌های خلیج فارس سفر و با موجودات این دریا ملاقات می‌کند.

مخاطبان این کتاب در کنار مطالعۀ داستان با عکس‌های مستند و مطالب علمی روبه‌رو و با شگفتی‌های خلیج فارس آشنا می‌شوند.

هر بخش از این کتاب هم عنوان و روایتی دارد و ایبد اثر خود را در قالب خاطره‌های قهرمان کتاب نقل کرده است.

این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، به مخاطب فرصت کندوکاو در معانی و کشف وجوه علمی اثر تألیفی را می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «من دارم می‌روم غواصی. یعنی می‌خواهم بروم ته ته دریا. می‌خواهم بروم موجودات عجیب و عجیبش را کشف کنم. کی با من می‌آید؟ صبر کنید ببینم. شنا بلدید؟ بلد هم نباشید، عیبی ندارد، چون من هم بلد نیستم. منظورم این است که ما یک جور عجیبی می‌رویم شنا. جوری که خفه نشویم.»/925/ پ204/ش

ارسال نظرات