۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۶۸۷۳۰
مردانی خبر داد؛

تنظیم تفاهم نامه دریافت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تنظیم تفاهم نامه توزیع، پیگیری و دریافت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای حوزه های علمیه این استان، گفت: نشست بررسی این تفاهم نامه صبح امروز به میزبانی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
احداث ساختمان جدید مدیریت حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

مهدی مردانی، معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به تنظیم تفاهم نامه توزیع، پیگیری و دریافت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای حوزه های علمیه این استان، گفت: نشست بررسی این تفاهم نامه صبح امروز با حضور حجت الاسلام الهی نژاد، نماینده شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران و مدیران ارشد حوزه های علمیه استان به میزبانی سازمان برنامه و بودجه این استان برگزار شد.

مردانی با بیان اینکه این نشست هر ساله با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران و برادران و رییس مرکز خدمات استان به میزبانی سازمان برنامه و بودجه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت اعتبارات دولتی حوزه های علمیه به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هر ساله درصد کمی از بودجه تصویب شده تخصیص داده می شود، ابراز کرد: اگر چه امور مربوط به حوزه های علمیه کاملا مردمی اداره می شود و به دولت وابستگی مالی ندارد اما دولت اسلامی نمی تواند نسبت به حوزه های علمیه بی تفاوت باشد و این دو مکمل هم هستند.

مردانی با اشاره به محرومیت استان چهارمحال و بختیاری در ابعاد مختلف گفت: اگر کمک های دولتی نباشد، امور مربوط به ساخت و ساز حوزه های علمیه این استان پیش نمی رود چراکه مردم توانایی کمک آنچنانی ندارند.

معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراحل احداث ساختمان مدیریت این استان از سال های گذشته آغاز شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که مدیریت این استان شدیدا به ساختمان جدید احتیاج دارد؛ می طلبد که کمک های دولتی به این سمت متمرکز شود تا ان شاءالله هر چه زودتر به بهره برداری لازم برسد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه 4 مدرسه علمیه خواهران این استان تازه تأسیبس هستند و احداث ساختمان برای ادامه فعالیت های آنها ضروری است، اظهار کرد: به یقین اگر کمک های دولتی نباشد، استمرار و دوام فعالیت های این مدارس که نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند، غیر ممکن خواهد بود./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات