۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۸۶۷۹
فرهنگی در گفت وگو با رسا:

ابتدا برجام را به ثمر برسانید بعد پیشنهاد مذاکره با ‌آمریکا بدهید

نماینده مجلس پیشنهاد مذاکره با آمریکا توسط برخی اصلاح‌طلبان را فرار رو به جلو دانست و خطاب به نگارندگان این نامه گفت: ابتدا برجام را به ثمر برسانید بعد پیشنهاد مذاکره مستقیم با ‌آمریکا بدهید.
محمد حسین فرهنگی

محمد حسین فرهنگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نامه عده‌ای از اصلاح طلبان و اپوزیسیون و طرح مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: این قبیل مسائل عمدتاً از نداشتن سوژه و کارکردهای سیاسی و اجرایی ناشی می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه‌هایی که در فشار زیادی هستند برای اینکه عملکرد خوبی در داخل از کشور ندارند موضوعاتی را طرح می‌کنند که خارج از چارچوب‌های متعارف بین‌الملل هست تا به جلو فرار کنند.

وی با اشاره به تجربه‌ کشورمان در تعامل با دشمنانی مانند آمریکا اظهار داشت: سیاستمداران آمریکا ثابت کرده‌اند که سیاست‌های این کشور اینگونه است که به هیچ امری پایبند نیست و هیچ عهدی را به پایان نمی‌رساند و به هیچ یک از تعهدات بین‌المللی پایبند نیستند، توصیه به گفتگو با چنین اشخاص و کشورهایی فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

فرهنگی دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر اینکه معلوم نشد از آن صحبت‌ها چه خروجی‌ به دست آمده است بعد از مذاکره ترامپ صراحتاً اعلام کرد که در صورتی که نخواهیم به هر تعهدی که می‌کنیم پایبند نخواهیم بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی مبنای بد عهدی را افتخاری برای آمریکا توصیف کرد و اظهار داشت: با چنین مبنایی چطور می‌شود به نتیجه‌ای منطقی رسید؟ کسانی که پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا را در قالب نامه یا قالب‌های دیگر می‌دهند باید تلاش کنند که همان برنامه‌ای که در قالب برجام در سال‌های گذشته تبلیغ و فعالیت کرده‌اند به نتیجه برسانند بعد پیشنهاد مذاکره مستقیم بدهند.

وی افزود: درباره برجام مذاکراتی انجام شده است و دستشان در آن زمینه باز است، فعلاً نتایج آن را به دست بیاورند و بعد از آن ببینیم که چه گفت‌وگویی در چه زمینه‌ای می‌توانیم با طرف آمریکایی داشته باشیم.

فرهنگی تأکید کرد: مواضعی مانند مذاکره با آمریکا را ناشی از بی‌سوژه و بی‌برنامه بودن این جریان سیاسی است و دورنمای روشنی را در مسائل مختلفی تصور نمی‌کنند./836/ت۳۰۱/ق

 

ارسال نظرات