۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۴۶۹
عضو شورای فتاوای اهل سنت خراسان شمالی:

برگزاری همزمان عید فطر شیعه و سنی در ایران تجلی اتحاد اسلامی است

عضو شورای فتاوای اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه علمای اهل سنت استان در اعلام عید فطر پیرو حکم رهبری هستند، گفت: برگزاری همزمان عید فطر شیعه و سنی در ایران تجلی اتحاد اسلامی است.
عید فطر

آخوند غفور یزدانی، عالم اهل سنت خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: علما و مردم اهل سنت خراسان شمالی برای جشن گرفتن عید سعید فطر منتظر اعلام پایان ماه رمضان و حلول ماه شوال از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: برگزاری همزمان جشن عید فطر از سوی شیعیان و اهل سنت ایران، افزون بر اینکه اتحاد اسلامی و انسجام همه مذاهب در این کشور را نشان می‌دهد سبب نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم دشمنان برای اختلاف انگیزی بین شیعه و سنی هم می‌شود.

آخوند یزدانی که مدیر مدرسه علمیه اهل سنت الازهر باغلق در استان خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: موضوع ثبوت رؤیت هلال در دین اسلام بسیار مهم بوده و به همین دلیل هم کمیته رؤیت هلال در کشور تحت نظر رهبر معظم انقلاب فعالیت می‌کند و اهل سنت هم تابع نظر رهبری و اعلام این کمیته هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس فقه اسلامی ثبوت رؤیت هلال ماه باید از سوی حاکم شرعی اعلام شود، خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در این زمینه حرفی بزند که مورد قبول نظام نبوده و سبب برانگیخته شدن احساسات قومی و مذهبی شود.

آخوند یزدانی اظهار کرد: خوشبختانه در کشور شیعه و سنی همه از قانون اساسی و مقام معظم رهبری تبعیت کرده و در مورد عید فطر هم همچون موضوعات دیگر گوش به فرمان رهبری هستیم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات