۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۶۸۴۵۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:

تسلیم شدن در برابر اوامر الهی عین تقوا است

استاد حوزه علمیه درباره اهل ایمان، گفت: تسلیم شدن در برابر اوامر الهی عین تقوا است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در آخرین روز از سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: خداوند متعال برخی منافع را فقط برای مومنان و اهل ایمان اختصاص داده است.

وی افزود: براساس آیات الهی بهشتی شدن، برخورداری از حیات طیبه، استجابت دعا، محبوب شدن نزد مردم، مغرفت خداوند، عزت داشتن، زندگی خوش در دنیا و سرانجام نیکو در آخرت و بسیاری دیگر تنها از آن اهل ایمان است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ایمان را مقیاس برتری دانست و ابراز کرد: درجات عالی بهشت از آن اهل ایمان است که پایین‌ترین آن جنات النعیم و بالاترین آن جنت الکرامت نام دارد، پایین‌ترین درجه بهشت براساس اعمال انسان ساخته می‌شود اما بالاترین درجه براساس لطف خداوند بنا می‌شود و خداوند بالاترین درجه بهشت را به اهل ایمان عطا می‌کند.

رییس بنیاد فارس المومنین با تاکید بر اینکه انسان باید از خداوند بخواهد به صالحان ملحق شود، اظهار داشت: خداوند در قیامت از اهل ایمان قدردانی می‌کند امام سجاد(ع) می‌فرمایند: بارالها؛ من از تو کف ایمان را نمی‌خواهم بلکه بالاترین درجه ایمان را درخواست می‌کنم؛ امام صادق(ع) می‌فرمایند: سه چیز است که در یک نفر به طور کامل قرار داده نشده ایمان، عقل و اجتهاد؛ بنابراین انسان باید در عالم دنیا آن سه چیز را کامل کند و این امر با تبعیت از آیات و روایات امکان پذیر است.

وی با استناد به کلام حضرت عیسی(ع) گفت: حضرت فرمودند: ایمان خودتان را خالص و کامل کنید تا طعم شیرین آن را بچشید؛ خداوند عمل نیکوی انسان را بدون داشتن ایمان نمی‌پذیرد، خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرماید: به خدا و رسولش ایمان بیاورید؛ اگر ایمان در جامعه‌ای کمرنگ شود رحم و مروت در آن جامعه کم و بی ارزش می‌شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه ایمان از معرفت به خداوند آغاز می‌شود، گفت: انسان از طریق طبیعت، عقل، علم و نقل می‌تواند خداوند را بشناسد سپس این دانش باید به عقیده و بعد به یقین تبدیل شود اگر کسی به خداوند یقین پیدا کند در برابر او تسلیم می‌شود این تسلیم شدن همان ایمان است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات